Avatar billede WinDR Nybegynder
31. marts 2013 - 21:11 Der er 11 kommentarer

Lan-forbindelse mellem to huse

Hej Eksperter

Min ven og jeg gamer ofte sammen, og vi gør det ofte i spil der kræver lan-forbindelse. Vi kunne godt tænke os at forbinde vores huse, sådan at vi ikke altid behøver at tage hen til hinanden, for at  være i stand til at spille sammen. Et spil vi f.eks. spiller er "Rise and Fall".

-Er der nogen der har et forslag eller en løsning?

Hvad ville det ca. koste?

Mvh. Mads & Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2013 - 21:14 #1
pr meter i boligafstand, eller hur?
Avatar billede WinDR Nybegynder
31. marts 2013 - 21:19 #2
Altså der er omkring 500 meter mellem husene, hvis det er det du mener? :))

Ps. jeg er ny her på sitet og ved ikke hvad "hur" betyder :))
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2013 - 21:24 #3
hur er en fordanskning af svensk hür, der betyder hvordan (jeg har boet for længe i Helsingør).

500m er meget langt i kabel - der skal forstærker til, og kabel skal jo laves, så det ikke angribes af insekter og gnavere. Jeg vil foreslå en trådløs ting i stedet - men så skal der være fri sigtelinje mellem de to huse (ingen bygninger/træer i vejen)
Avatar billede WinDR Nybegynder
31. marts 2013 - 21:28 #4
Hej Claes

Altså landet ligger sådan at der ikke er fri sigtelinje mellem vores huse, men derimod huse indimellem. Er det eventuelt muligt at placere "den trådløse ting" på taget? Hvor meget vil det eventuelt koste? Og hvad er denne såkaldte "trådløse ting"?

-Mads & Mads
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 22:08 #5
Hvad er jeres internet hastigheder på?
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. marts 2013 - 22:09 #6
Måske i kunne lave et virtuelt LAN mellem jer.
I gamle dage var der hamachi (mener jeg det hed) der kunne man lave en LAN via "wan".
Så man kunne spille LAN via internettet.

Prøv evt. at undersøg den løsning. Kræver dog i har en ok internet forbindelse.
Avatar billede WinDR Nybegynder
31. marts 2013 - 22:13 #7
Hmm, tror at det hedder 10 mbit/s?

Kan det passe?
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 22:38 #8
Skal vide om i har 10/1 eller andet og skal have den info på begge husstande..
Altså download hastighed og upload hastighed...
For i burde godt kunne spille over nettet men hvis en af jer har rigtigt lav upload så det ikke sjovt...
Avatar billede Thingo Nybegynder
31. marts 2013 - 23:06 #9
Altså da en fysisk forbindelse er udelukket på disse afstande vil jeg som også tidligere nævnt også foreslå hamachi og det kan altså sagtens kører uden verdens bedste forbindelse. Jeg har kørt det på en 5/0.5 forbindelse.
Avatar billede Jannickhess Professor
01. april 2013 - 00:08 #10
Waoo har en god hastighed både download & Upload - dem har jeg selv, her har jeg hele 30 mbit/s begge veje og jeg for ofte lidt mere end det *SSSSS*

Så prøv måske begge to at undersøge om der skulle være en mulighed for at være kunder gennem dem, tidligere var jeg dansk bredbaand kunde, deres hastighed var det samme - dem har jeg haft nu i Ca. 7 års tid nu.

Men Waoo har overtaget selvskabet

Og så kan i spille det samme spil mod hinanden, selvom i boet langt væk fra Hinanden..

Håber i kan bruge svaret

JH
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 21:28 #11
Afmelder tråden.