Avatar billede WPCS Nybegynder
31. marts 2013 - 08:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet

Jeg kan ikke komme på nettet!

Jeg får både en IP på Ethernet og på WiFi
Der er lys i Internet knappen på mit modem der er sat i "bridge" mode for at kunne trække forskellige Airport Express, Time Capsule mv.

Den fanger fint det trådløse net lige som min expander, hvilket giver sig selv da jeg får en IP 10.X.X.X
Windows kommer op og siger jeg skal nulstille mit modem hvilket er forøsgt op til flere gange. Hver gang kommer der lys i "Internet"-dioden.
Jeg har forsøgt at skifte port, ligesom jeg både har byttet om på kabelenderne (lyder åndsvagt, men nogen gange virker det) og skiftet LAN-kablet. Intet kan gå på hverken iPad, Mac, PC, iPhones eller andet

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Det pudsige er, at mit abonnement er sat til udløb 30. april
Det var den. 30. marts igår og tænker om de kan have taget fejl af månederne og har opsagt det en måned før tid.
Men så burde der ikke komme lys i "Internet"
Sidste mulighed (og som jeg ikke er særlig begejstret for) er at hard resete modem? Og jeg tror ikke det vil ændre noget som helst.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. marts 2013 - 11:21 #1
Jeg ville starte med at ringe til dem og høre om der er sket en datofejl.
Det er hurtigt og nemt, ingen grund til at spilde din og vores tid før vi er sikre på den side af sagen er ok.  :-)

Særligt hvis det er sket uden du har pillet/ændret noget (det virkede i går) ville jeg lige kontakte dem.
Avatar billede Locodk Nybegynder
03. april 2013 - 15:16 #2
Jeg ville også gøre som NielsErik foreslår, ring og hør ad.

Derudover ville jeg så sætte noget udstyr direkte i modemmet for at se om det virker (hvis ikke det gør så skal udbyderen jo kunne hjælpe dig), hvis det virker så ved du det er routeren eller repeateren der driller. (så ville jeg smide et kabel i routeren, og hvis den så ikke virker er det dér du skal fejlsøge).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. april 2013 - 19:22 #3
Afmeldt da det ikke tager flere dage at ringe til dem.
Avatar billede WPCS Nybegynder
05. april 2013 - 22:56 #4
Nå - har haft travlt de sidste par dage og har ikke lige haft 25 min til at side i kø i tlf. Og har slet ikke har haft tiden til at ringe i det tidspunkt de holder åbent da jeg selv arbejder.
Men konen ringede...

Fullrate forklarer at der IKKE er noget galt med deres udstyr og at linien kører, hvilket til dels også har været rigtigt.
Dog er der noget der er lidt sært: De har intet nævnt om at de skulle have ændret på vores forbindelse. Altså skulle det stadig være en dynamisk IP.
Til at starte med kunne vi slet ikke få nogen til til at gå på nettet trådløst på trods at at vi fik forb. til netværket.
Så kunne min kone komme på med sin iPhone, men ikke computeren  - jeg kunne også kun være på med en enhed ad gange hvorfor jeg mistænkte det for at være en fast IP men nu her kan jeg godt logge flere enheder på.

Nu er mit spg.:

Hvordan sætter jeg min Netgear router op? Jeg har forsøgt at slutte den til modem/router fra Fullrate og deaktivere WLAN i setup for Zyxel modem/router fra Fullrate, men NETGEAR siger "ingen internet forbindelse fundet"?
Avatar billede Locodk Nybegynder
06. april 2013 - 02:42 #5
prøv at sæt kablet fra din fullrate router, i en lan port på din netgear router - så burde den selv finde ud af at sætte sig om som accesspunkt ( i stedet for at sætte den i WAN porten hvordan den så vil kræve noget manuel opsætning).
Avatar billede WPCS Nybegynder
06. april 2013 - 16:10 #6
http://s2.postimg.org/uqvatxd8l/foto.jpg

http://s12.postimg.org/kz6qkel95/foto2.jpg

Der er billeder af henholdvis Fullrate router og Netgear router. Der er kun Ethernet indgange i Zyxel routeren, så eneste mulighed er at tilslutte Netgear via den gule INTERNET indgang til en af Ethernet indgangene i Zyxel. Det har som sagt fungeret før.

Men kna vi ikke hurtigt blive enige om at når WLAN er aktiveret og jeg tilgå trådløst er routeren IKKE sat i Bridge-mode og derved fungerer som en router? Og så forstår jeg godt hvorfor det ikke virker...!
Fullrate skulle så af en eller anden mærkelig årsag have ændret på indstillingerne for mit modem?

Hvordan finder man ud af om man har en statisk IP eller en dynamisk/offentlig IP?
For at mystikken skal blive fuldkommen, så kan jeg ikke gå på nettet med min iPad og min kones PC. Den har kunnet? Har fejlsøgt på netkortet, men det er ikke der problemet ligger. Nu ringer jeg til dem og sviner dem til mandag.
Jeg ville gerne have en anden udbyder, mend er er ikke så mange der leverer via telefonstikket. Der er Telia, Fullrate og TDC og tror desværre det er hip som hap?
Avatar billede WPCS Nybegynder
18. april 2013 - 21:46 #7
Endnu en gang har jeg løst problemet selv. Er efterhånden i tvivl om hvad man kan bruge Eksperten til med mindre det er meget lette problemer eller man ejer en PC...
Avatar billede Locodk Nybegynder
18. april 2013 - 22:12 #8
Du kunne evt. skrive hvordan du løste problemet, så andre med lignende problemer kunne bruge tråden, og så vil jeg da anbefale dig at prøve at være lidt mere positiv, det kommer man længst med.
Avatar billede WPCS Nybegynder
19. april 2013 - 12:09 #9
Locodk > Du har til dels ret, men efter at oprettet op mod 5-6 spørgsmål jeg alle har endt med selv at finde en løsning på er jeg lidt skuffet set i lyset af hvor mange brugere der er herinde.
Men det er muligt fori man er Mac-mand?
Hmmm, det blev løst i en kombi tror jeg. Jeg er overbevist om at Fullrate har lavet om på nogle indstillinger (sat mit modem fra at være i bridge-mode til routing)
De påstod at det satdig stod i bridge på trods at jeg i routeren kunen se det modsatte, så jeg ændrede det selv.
Og så var det ellers bar at starte forfra med opsætning af div. iOS!