Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:08 Der er 19 kommentarer

Hvordan får min sin key repeat op?

Når man sætter sin keyrepeat på maksimum i Windows\' keyboard control panel og maksimalt i BIOS, så kravler repeaten stadig afsted i sneglefart - hvordan kan man få den til at repeate hurtigere end max? gerne omkring 200% af det normale max.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. august 2001 - 09:15 #1
Øhh, det kan man mig bekendt ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 09:24 #2
Tror bare du skal stille den til default i bios og lad windows styre det.
Du må kunne sætte repeaten op i Kontrolpanel/Keyboard!
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:29 #3
retaxes : Du kan ikke sætte den til højere end max i windows... jeg vil have den OVER max i windows.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 09:32 #4
OK, kunne man måske gøre det i Registry?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. august 2001 - 09:33 #5
setien -> Der er altså også et max for hvor hurtigt hardwaren kan opdatere, og et keyboard er ikke det hurtigste der findes !

//Anders
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:35 #6
Anders, et keyboard er baseret på en Intel 8051/8031 der kører omkring 8-12 MHz - der er mere end rigelig CPU tid på et keyb til at generere 100 gange så hurtige repeats uden at svede. Så det er ikke det der er problemet.

retaxes : Jeg har kigget i registryen, og jeg fandt faktisk de settings der ligger i keboard control panel inde i registryen, men det hjalp ikke noget at ændre repeaten over max.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 09:39 #7
:o(
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. august 2001 - 09:39 #8
setien -> Tak, så var det mig der var forkert på den
Sorry !

//Anders
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 09:40 #9
I gamle dage kunne man bruge et program til at sætte repeaten op, det er måske løsningen at finde den på nettet!
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:49 #10
retaxes, jeg har ledt og ledt i flere måneder. Jeg har ikke fundet noget. Men hvis du kender til noget, så vil jeg være meget taknemmelig for en URL.
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 09:50 #11
Hvordan reagerer tastaturet i Dos?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:54 #12
makse, jeg bruger det kun i windows, og jeg har win2000, så jeg har ikke mulighed for at se hvordan den reagerer i andet end win2000 og win2000s console - og det er det sammme.

Men jeg prøvet med samme resultater på DOS boxe, win95, win98 og win2k. Alt sammen det samme. På en dos box bruger den keyrepeaten fra BIOS - stadig for langsom.
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 10:06 #13
Er det i HKEY_CURRENT_USER\\Control Panel\\Keyboard du har kigget?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. august 2001 - 10:54 #14
lav en bat-fil med følgende indhold:

mode con rate=30 delay=1

gem filen et sted på din harddisk og tilføj den til start-menuen under programmer - startup
vælg egenskaberne for den nye genvej og vælg \"kør minimeret\"

ved næste genstart vil din key-repeat køre på absolut max hastighed.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 11:00 #15
kimrosgaard> Prøvede lige en kommandprompt, ser ud til at virke!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. august 2001 - 11:12 #16
jeps, jeg bruger den selv derhjemme, så jeg ved den virker :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. august 2001 - 11:13 #17
hvis man bruger win95/98 kan man blot sætte linien ind i autoexec.bat
i win me, win2k og win xp skal man gøre som jeg beskrev.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 11:24 #18
Nu er den indlemmet i samlingen, men jeg tror ikke at det er hurtigt nok for setien!
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 14:05 #19
makse : Ja, det er den registry der afspejler settingen fra keyboard control panel - hvis man ændrer den over max, får man bare max.

kimrosegaard: det sætter stadig kun til windows max. Ikke over.

Det er stadig max på 30 chars / sec og 250 msec delay.

Jeg vil have omkring 60 chars / sec, og 100 msecs delay.