Avatar billede kurtkn Praktikant
30. marts 2013 - 13:44 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Explorer holder op med at fungere

Jeg har en bærbar og en stationær computer med det samme styresystem, Windows 7 og Explorer 10 installeret. De har også de samme internetindstillinger. Trods det, så sker det flere gange, at Explorer holder op med at fungere på min bærbare og jeg så må starte Explorer op igen.
Jeg synes jeg har prøvet meget for at ændre det, men uden held, bla. nedgraderet Explorer og afinstallere tidl. versioner. Har scannet computeren for, spyware, malware m.m. men lige meget hjælper det, dog virker det som om der er sket en bedring efter at jeg opgraderede til Explorer 10, men Explorer lukker stadig ned, dog ikke så ofte som tidligere. Er der nogen der har en idé om hvad der kan være i vejen?
Avatar billede PoWeD Praktikant
30. marts 2013 - 15:18 #1
Det er din computer som er for langsom....
Den lukker Explorer ned fordi det crasher
Avatar billede kurtkn Praktikant
30. marts 2013 - 15:42 #2
Jeg kan ikke forstå at det skulle være maskinen der er for langsom. Jeg har ældre maskiner der ikke har samme problemer. Denne maskine er forsynet med en Intel Core Prosessor på 2,2GHz med to kerner og maskinen er ikke forsynet med andet software end det mest nødvendige.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 16:01 #3
Prøv de to links her: http://www.eksperten.dk/guide/1528
Hent adwcleaner: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Når programmet kørs kommer en boks frem. I denne vælger du "slet".
Pc scannes, og når scanning er færdig skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart,frmkommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Adwcleaner rydder op i browser skrammel som toolbars mm.
Fjener blandt andet Ask toolbar m flere.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 16:02 #4
Vil tror at optimering i IE10 er på samme måde som i IE9.
Avatar billede kurtkn Praktikant
30. marts 2013 - 16:24 #5
Så er scanningen gennemført og her er loggen:
# AdwCleaner v2.115 - Logfil lavet d. 30/03/2013 kl. 16:14:09
# Opdateret d. 17/03/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (32 bits)
# Bruger : Kurt - KURT-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Kurt\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\XO436HP3\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Mapper Slettet : C:\ProgramData\Babylon
Mapper Slettet : C:\Users\Kurt\AppData\Roaming\Babylon

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKCU\Software\5c53dbd0b63deb43
Nøgle Slettet : HKCU\Software\DataMngr
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4D79-A620-CCE0C0A66CC9}
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Softonic
Nøgle Slettet : HKLM\Software\Babylon
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{BDB69379-802F-4EAF-B541-F8DE92DD98DB}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{D616A4A2-7B38-4DBC-9093-6FE7A4A21B17}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Nøgle Slettet : HKLM\Software\DataMngr
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASAPI32
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASMANCS
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\wajam_install_RASAPI32
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\wajam_install_RASMANCS
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\WajamUpdater_RASAPI32
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\WajamUpdater_RASMANCS

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16521

[OK] Registeret er rent.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [1649 octets] - [30/03/2013 16:14:09]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [1709 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 08:31 #6
Der var jo ikke så meget kun Babylon + nogle nøgler.
Har du prøvet optimering af IE?
Avatar billede kurtkn Praktikant
31. marts 2013 - 09:00 #7
Kan jeg optimere IE mere end jeg allerede har gjort og i givet fald hvordan? Jeg har jo lige opgraderet fra IE9 til IE10.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 09:08 #8
Med optimering mener jeg det som der beskrives i linket med fjernelse af tilføjelser man ikke har behov for.
http://www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede kurtkn Praktikant
31. marts 2013 - 09:35 #9
Ja, det har jeg også prøvet, men uden held. Kan det være en løsning at geninstallere Windows 7 og starte helt forfra?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 09:50 #10
Ja det kunne det sikkert, men jeg havde dog lige prøvet to ting først.
1: Tjekke disken for fejl: http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.

2: Tjekke om systemfiler er i rette udgave:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
hav cd med styresystem i når 2 udføres.
Vil dette hjælpe dig kan du undgå at installere om.
Avatar billede kurtkn Praktikant
31. marts 2013 - 10:00 #11
Jeg svarer dig lige fra en anden maskine, for den der er problemer med, går kun undtagelsesvis på nettet. Jeg får ikke lige nu tid til at afprøve de to link, men prøver i aften eller i morgen formiddag og lægger så et resultat ind her. God søndag.
Avatar billede kurtkn Praktikant
01. april 2013 - 16:07 #12
Tak for hjælpen i fbm. ovenstående problem. Jeg har forsøgt alt hvad der er blevet foreslået, plus en del mere, men uden held, så nu har jeg taget konsekvensen og reinstalleret Windows 7. Umiddelbart ser det ud til at have hjulpet, men jeg skal lige arbejde lidt mere med det inden jeg føler mig helt sikker.Slut på tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 18:19 #13
Ja ok.
Husk at lukke tråden når vi er helt færdige.
Avatar billede kurtkn Praktikant
05. september 2013 - 08:11 #14
Tråden er hermed lukket