Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
30. marts 2013 - 11:43 Der er 1 kommentar

Denne webside er ikke tilgængelig

Hej

Jeg benytter en 64-bit Windows 7 computer med trådløst internet. Jeg er tilsluttet mit netværk, men har ingen internetadgang. Det er kun min computer, der har dette problem på netværket - 3 andre computere er på nettet uden problemer.

Når jeg forsøger at åbne en hjemmeside i Google Chrome får jeg denne meddelelse:

Denne webside er ikke tilgængelig
Serveren på www.google.com kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den netværkstjeneste, der oversætter et websites navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er konfigureret forkert. Det kan også skyldes en DNS-server, der ikke svarer, eller en firewall, der forhindrer Google Chrome i at få adgang til netværket.
Her er nogle forslag:
•    Genindlæs denne webside senere.
•    Kontroller din internetforbindelse. Genstart alle routere, modemmer eller andre netværksenheder, som du bruger.
•    Tjek dine DNS-indstillinger. Kontakt din netværksadministrator, hvis du ikke er sikker på, hvad det betyder.
•    Prøv at deaktivere forudsigelse af netværk ved at følge disse trin: Gå til skruenøglemenuen > Indstillinger > Vis avancerede indstillinger... , og fravælg "Forudse netværkshandlinger for at forbedre indlæsningen af siden". Hvis dette ikke løser problemet, anbefaler vi, at du vælger denne valgmulighed igen for at forbedre ydelsen.
•    Tilføj Google Chrome som et tilladt program i indstillingerne for din firewall eller antivirussoftware. Hvis det allerede er et tilladt program, skal du prøve at slette det fra listen over tilladte programmer og tilføje det igen.
•    Hvis du bruger en proxyserver, skal du kontrollere dine proxyindstillinger eller kontakte din netværksadministrator for at sikre, at proxyserveren virker. Hvis du ikke mener, at du skal bruge en proxyserver, kan du justere dine proxyindstillinger: Gå til skruenøglemenuen > Indstillinger > Vis avancerede indstillinger... > Skift indstillinger for proxy... > LAN-indstillinger og fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet "Brug en proxy-server til LAN".
Fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.

Er der nogen, der ved, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede vagn99 Nybegynder
30. marts 2013 - 12:11 #1
Jeg ville første prøve at koble op med kabel, og få det til at
virke. Det plejer at gå af sig selv.
Nettet viser nu en firkant i stedet for en trappestige.
Venstreklikker jeg på firkanten, bør du kunne se tilgængelige net.
Jeg kender ikke så meget til google Chrome, men hvad med at afinstallere den og prøve med explorer.
Hent evt ccleaner i gratis version og kør den. Den rydder godt op ppå harddisken.