Avatar billede elpedro Nybegynder
13. august 2001 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk PDF-generering i Distiller...

Er der nogen der har løsningen på følgende:
Adobe Distiller kan automatisk generere PDF, ved at overvåge et bibliotek med postscripts. Spørgsmålet er så om Distiller kan indstilles til at lede efter og formattere Office (primært Word) dokumenter istedet for postscripts.
Hvis ikke, er det så muligt at indstille Word til at gemme postscript istedet for doc.

Anyone?
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. august 2001 - 09:56 #1
Yepper, det har jeg prøvet.

Du henter en postscript driver os Adobe: http://www.adobe.com/support/downloads/89e6.htm

Den installeres på alle maskinerne (dem med Word).

Så laver I dokumeterne, \'printer\' til FILE med ovennævnte printerdriver, og gemmer filen i ind-biblioteket (vistnok INBOX) på den maskine der kører Destiller.

Destiller skal så indstilles til at checke for nye filer hvert 2. minut (fx.) og lægge filerne i et ud-bibliotek (vistnok OUTBOX som default) og slette postscript-filen efterfølgende.

Så dannes PDF-filerne automatisk, og kan hentes efter nogle minutter (op til 2 minutter før programmet går i gang, og så lidt behandligstid).

Så simpelt er det.

Men leg lidt med det først, for der er en laaaang række indstillinger som der kan pilles ved, i relation til kvalitet, navngivninger, PDF-stamdata osv.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. august 2001 - 13:58 #2
Tak for point ! :o)

/Rob
Avatar billede elpedro Nybegynder
13. august 2001 - 14:58 #3
Tak for hjælpen :-)

/Pedro