Avatar billede jhjorsal Mester
30. marts 2013 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router efter router

Jeg har lige skiftet til Fullrate, og den router der fulgte med må være lidt svagere i signalet, jeg har i alt fald svagere signal i stuen hvor det meste af min it kommunikation foregår ( det lyder så fint men det er her ungerene sidder og spiller) jeg har dog så selv en DLink router stående og har et netværkskabel fra kontoret hvor Fullrate router står, og ind i stuen. Så jeg overvejer om jeg kan bruge min gamle router som en slags wi-fi ekstender eller bare slutte den til og have 2 wi-fi netværk i huset. Og hvis jeg kan er der så noget jeg skal være opmærksom på omkring opsætning i routerene? Jeg skal nok lige nævne at jeg har brug for at jeg stadig kan tilslutte it udstyr til 2 af lan portene på Fullrate routeren
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 09:04 #1
Har ikke selv opsat to routere efter hinanden men jeg har fundet denne side der måske kan give et hint til hvordan det gøres:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965/~/using-wpn824,-wgr614,-or-wgt624-routers-as-an-access-point
I denne er router 2 monteret med kabel fra router 1.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 09:07 #2
Nogle producenter har både modem og router i samme boks. Ved ikke om fullrate også har det?
Jeg kører her med Tdc homebox.
Du kan ikke regne med de data der er i linket, da det er Netgear router der arbejdes med.
Det er kun et eksempel.
Avatar billede Paranoir Nybegynder
30. marts 2013 - 10:43 #3
Well, tror ikke at du pr. default kan sætte den op som en extender med trådløs forbindelse, men hvis du slår DHCP fra på din DLink, og sætter router 1's IP til f.eks. 192.168.1.1 og din extender til 192.168.1.2, og så bare har WiFi slået til på din extender, så kan du på den måde gøre det. Men det er vigtigt at du kun har DHCP på din Fullrate router.

Alternativt skal du have sat din Fullrate router i bridge mode, så den ikke fungerer som DHCP, og så slå DHCP til på din Wireless router.
Avatar billede Paranoir Nybegynder
30. marts 2013 - 10:44 #4
... og der skal selvfølgelig trækkes et kabel mellem de 2 routere, da det som sagt ikke er alle routere der kan forbinde trådløst. Tror vel nok det kræver at den har 2 antenner.
Avatar billede jhjorsal Mester
30. marts 2013 - 19:07 #5
Det virker super fint, og jeg syntes jeres løsninger ligner hinanden, så kan i ikke ligge et svar begge to, så deler i.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 08:33 #6
ping