Avatar billede mary Nybegynder
13. august 2001 - 08:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændring af baggrundsfarve ?

Jeg har en lille e-shop hvor jeg gerne vil have mulighed for at ændre i baggrunden på de enkelte varer.

Konkret mener jeg at, når man foretager en varesøgning, så er vareantallet forskelligt. Eks kan der komme 10 varer frem. For at gøre det mere overskueligt vil jeg gerne have varelinier til at skifte mellem to baggrundsfarve.

Kan du hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2001 - 08:47 #1
Har du ikke PHP/ASP adgang?
Avatar billede proboss Nybegynder
13. august 2001 - 09:00 #2
Det kan du da gøre i dit script

det jeg mener er at du skifter bare farven i dien tabeller i sourcecoden er det ASP eller PHP

//proboss
Avatar billede mary Nybegynder
13. august 2001 - 09:02 #3
Jeg har ASP
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2001 - 09:08 #4
så hop over i ASP sektionen..*S*

Noget lign det her skal du bruge(dette er PHP):

Den skal ind i den while løkke du kører når du henter data ud.

$tal = $tal + 1;
if($tal % 2 == 1) {
$bg = \'bgcolor=\"red\"\';
} else {
$bg = \'\';
}
Avatar billede mary Nybegynder
13. august 2001 - 09:09 #5
okay spm er i ASP
Avatar billede proboss Nybegynder
13. august 2001 - 09:11 #6
Så er det jo bare at gå ind i de enkelte tables og ændre farven

//proboss
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:16 #7
Man kan lige så godt gøre det med javascript :

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table width=\"300\">
    <SCRIPT language=\"JavaScript\">
        var data = new Array(\"en\", \"to\", \"tre\", \"fire\", \"fem\", \"seks\", \"syv\", \"otte\", \"ni\", \"ti\");
        for(i = 0; i < 10; i++) {
            if((i%2) > 0)
                color = \"#777777\";
            else
                color = \"#AAAAAA\";
            document.write(\"<tr style=\'background-color: \"+color+\";\'>\");
            document.write(\"<td>\");
            document.write(data[i]);
            document.write(\"</td>\");
            document.write(\"</tr>\");
            }
    </SCRIPT>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2001 - 09:21 #8
setien> Når nu det alligevel bliver trukket ud med ASP er ASP da det nemmeste... og det med dit array kræver at der er 10 poster..hvad hvis der er 20 eller 5?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:31 #9
Det var ikke data udragningen der var pointen - det var bare hvordan man fik skiftet baggrundsfarven.