Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 15:37 Der er 26 kommentarer

usb port

usb porte virker ikke!! drivers er opdateret og fejlfinding viser ingen fejl eller lign....
root hub eller værts kontroller  har derimod ingen placering når jeg ser i enhedshåndtering.
jeg har prøvet det meste ( afinstallering, genopretning osv. ) uden at finde en løsning!!

håber der er nogle kyndige pc folk der ude med en løsning, så jeg igen kan bruge eksterne harddisk mm.
tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2013 - 15:39 #1
prøv med drivere til motherboard/chipset til maskinen.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
29. marts 2013 - 16:04 #2
Stationær eller bærbar?
stationær. gælder det alle porte. Både fastmonterede (bagside)
og front (kabelforbundne)
Hvilket styrestystem.?
Hvornår virkede de sidst?
Disse oplysninger er nødvendige, hvis man skal have en chance for at hjælpe dig.
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 17:13 #3
det er en stationær hp pavilion w5000 køres med xp home ed.
problemet er med alle porte også de fastmonteret på bagsiden( måtte skifte mus, da den ikke ville registrere ved usb)
virkede sidst for omkring 6mnd siden
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2013 - 17:30 #4
evt skift strømforsyning - det kan være de 5v til usb, der mangler.
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 17:46 #5
hvordan skifter jeg strømforsyning??
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 17:51 #6
huben er forsynet med strøm 500mA pr. port
Avatar billede vagn99 Nybegynder
29. marts 2013 - 18:20 #7
#4
Hvis 5 volt mangler vil computeren slet ikke starte op.
Motherboard kan ikke køre uden 5 volt. Taler vi her hardware vil
jeg snarere i din tråd køre på dårlig forbindelse i hovedstik
til motherboard. I strømforsyning kommer alle +5v fra samme sted.
Så prøv med lidt gymnastik. Fjern bundstik til motherboard og sæt det i igen et par gange. Der er et bredt langt og et lille firkantet.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2013 - 18:24 #8
i en stationær er det ikke svært - men køber en ny (læs, hvad den gamle har i effekt, og tag en på 1½-2 gange mere)
Den gamle skrues ud, og alle ledninger fjernes - ny monteres, og ledninger sættes til.
Det kan en prof gøre på få minutter - og hvis du ikke er frisk på opgaven, så få endelig en til at hjælpe.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 18:54 #9
At låne en anden PSU lyder ok, men jeg synes det er drastisk at købe en på så relativ spinkel mistanke.

Vi taler en oldsag med AGP port, right ?
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 19:13 #10
jep, oldsag fra 2004
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2013 - 19:14 #11
Har du forsøgt at vælge fjern til alt hardware, der har med usb at gøre i enhedshåndteringen, og genstarte pc og lade Windows finde enhederne igen?

Hvis bundkortet har mistet alt forbindelse til usb, og det ummidelbart ser ud til det virker i enhedshåndteringen (ingen gule anmærkninger overhoved), så er der vel kun en måde man kan få usb på igen.
Og det er med et indstikskort til 89 kr:
http://www.av-cables.dk/usb-pc-kort/usb-pci-kort-5-vejs.html
Der er et stik på selve kortet også, og er det magen til det, som der sidder på bundkortet kan du jo montere dette i indstik kortet.
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 19:15 #12
har det ikke noget at sige at min porte og bus kontroller ingen placering har ???
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 19:17 #13
alt har jo virket ind til for nylig!!
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 19:18 #14
jeg prøver lige at fjerne bundstik osv....
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2013 - 19:23 #15
Mit forslag var at fjerne usb hardwaren i enhedshåndteringen. Ikke fysisk på bundkortet.
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 20:27 #16
som beskrevet HAR jeg forsøgt dette...
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 20:29 #17
prøvede bare det som vagn99 foreslog,,
Avatar billede brido Nybegynder
29. marts 2013 - 22:40 #18
ingen løsning ind til videre!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 07:51 #19
Så mener jeg løsningen er #11 hvis du skal have usb på din maskine igen.
Du kunne dog prøve at køre Slimdrivers og installere det den finder at drivere: http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
som et sidste forsøg.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 09:24 #20
En ting der ikke er afprøvet, er at se i bios om der kan være deaktiveret usb her.
Der er på de fleste bios mulighed for at lave indstillinger på usb
Her er en: http://partner.nec-computers.com/pictures/instr_bios_callistog/callistogv_adv_integrated_onboard.gif
En anden: http://www.linuxusbdownload.com/images/Bilder/AMI_6.gif
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 09:48 #21
Selvom de omtalte 89 kroner ikke er en formue, så vil nogen nok vælge at give reinstall af Windows et skud, inden de ønsker at hive penge op af lommen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 09:55 #22
Ja eller kigge i bios.
Det var kun derfor jeg postede #20.
Normalt så vises hardware jo i enhedshåndteringen enten som virkende, eller med gule anmærkninger, men ikke her som jeg forstår. Derfor havde et tjek i bios måske været en ide.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 10:22 #23
BIOS er en god ide, jeg ville blot stoppe et muligt punkt ind før vi nåede til kroner og øre.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 10:35 #24
Ja det er klart at man vil det:-)
Det var også derfor at bios rimelig hurtigt kom på banen, inden spørger kommenterede tilbage i tråden.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 07:51 #25
Afmeldt grundet inaktivitet, mon du får hjælp næste gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2013 - 16:58 #26
Godt spørgsmål.