Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. marts 2013 - 14:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pris på Visual Studio 2010

Jeg har forgæves ledt efter pris på Visual Studio 2010. Kan kun finde priser på Visual 2012 (ca. 4700). Forstiller at 2010 ville være billigere. Kan nogen finde en pris til mig?

Michael
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. marts 2013 - 15:16 #3
Okay tak :)
Glemte at skrive at det er Visual Studio Professionel
(som vist er den billigste udgave) jeg søger.

I http://www.debusy.dk/301151/141770-141770.html:

EDU er det noget i retning af en studenter- udgave?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. marts 2013 - 15:43 #4
Du er vel klar over der er en gratis version (Express Edition) der er tilstrækkelig til mange opgaver?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. marts 2013 - 15:49 #5
Ja det er jeg.
Men jeg skal/har lavet en hjemmeside til min kones firma.
Jeg må IKKE bruge express udgaven til noget, hvor der tjenes penge og altså ikke til min kones firma.
Og jeg må heller ikke bruge den udgave af VS som jeg har fra mit arbejde.

Jeg har kontaktet Microsoft for at være helt sikker på, at jeg ikke gjorde noget ulovligt... i denne sammenhæng :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. marts 2013 - 16:16 #6
Nu ved jeg ikke om de har ændret på rettighederne, men tidligere stod der under FAQ på deres egen side at kommercielt brug er tilladt.

Kan ikke finde FAQ siden mere, men her kan du se hvordan det stod tidligere:
http://web.archive.org/web/20101020114424/http://www.microsoft.com/express/Support/Support-faq.aspx

"Can I use Express Editions for commercial use?"
"Yes, there are no licensing restrictions for applications built using Visual Studio Express Editions."

Hvis de faktisk har ændret på det, vil jeg meget gerne vide det.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. marts 2013 - 16:30 #7
Spændende!
Ved du hvad - jeg ringer lige til Microsoft på tirsdag og tjekker igen. Jeg gider ikke købe hvis jeg kan få det gratis.
Jeg skal nok skrive ud hvad de siger.

Tak for tippet :)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. marts 2013 - 16:37 #8
Prøv at se her:
http://forums.asp.net/t/1674628.aspx/1
Tyder på at du har ret...

NielsErikK sender du et svar - du var først med Amazon.com
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. marts 2013 - 16:50 #9
Det er jo heller ikke nyt det der står på det forum. Så det bekræfter vel ikke mere end at der engang stod sådan på deres FAQ.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 18:22 #10
Go` Påske.  :-)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. marts 2013 - 20:33 #11
I lige måde :)