Avatar billede hjelmjr Praktikant
29. marts 2013 - 08:59 Der er 10 kommentarer

Kun lokal adgang, Vista

Hej

Har for nyligt fået tilsendt en ny router fra Fullrate.
Har installeret denne og alle andre enheder, telefoner, pc, tablet, kan gå på det trådløse uden problemer.
Det kan min gamle Aspire 5100 med Vista bare ikke.
Det er ikke kun herhjemme den har problemer med trådløst netværk, men også skoler o. lign

Nogen der har en ide til hvad dette kunne skyldes?
Har prøvet diverse fora hvor man sætter DWORD til 0 osv. og har kun Windows firewall installeret som jeg har prøvet at deaktivere, men uden held.
Anyone?

En ipconfig /all viser følgende:

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hjemme
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Blandet
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : P-2601HNU-F1

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-7E-77-E4-3B
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.72.103(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : P-2601HNU-F1
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-D4-D5-37-5F
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : fd00::b4c9:9413:3aa4:f79a(Foretrukken)
  Midlertidig IPv6-adresse  . . . . : fd00::64f9:fe93:402b:6d85(Foretrukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::b4c9:9413:3aa4:f79a%9(Foretrukken)
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.64(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 28. marts 2013 10:34:12
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 30. marts 2013 08:47:02
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 167778004
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0D-B1-E3-05-00-0F-B0-F3-4F-06
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 89.150.129.22
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : P-2601HNU-F1
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 4:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:9d38:953c:c10:449:3f57:febf(Foretrukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::c10:449:3f57:febf%8(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort #3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 10:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort #4
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2013 - 10:04 #1
lille knap på front - wifi-kortet er tændt?
Avatar billede hjelmjr Praktikant
29. marts 2013 - 10:17 #2
Ja den er skam tændt :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. marts 2013 - 10:31 #3
Kort standard A B G N ? er Routeren sat til mix standard eller er den evt låst på en af de overnævnte ?
Avatar billede hjelmjr Praktikant
29. marts 2013 - 10:37 #4
Ingen ide med kortstandard.
Men nej Problemet burde ikke forefindes i routeren da dette problem ikke kun er herhjemme.
Avatar billede hjelmjr Praktikant
29. marts 2013 - 11:00 #6
Tak for link. Men det virker ikke til Vista, Kun xp, 7 og 8.
Har været inde i enhedshåndtering og opdatere driver der, men den siger at den er helt opdateret.
Avatar billede Raun-IT Nybegynder
29. marts 2013 - 13:32 #7
din trådløse modtager kan være defekt!
mit råd er køb en ny
Avatar billede hjelmjr Praktikant
29. marts 2013 - 14:36 #8
Den kunne sagtens komme på mit netværk før jeg skiftede router herhjemme. Men havde dog stadig problemer ude på skole og andre steder.
ligeledes ser den fint de trådløse netværk der er i nærheden og jeg kan aktivere og deaktivere modtageren på computeren uden problemer.
Den kan også godt logge på netværket, men det er kun lokal adgang og ikke til internettet.
Avatar billede Raun-IT Nybegynder
29. marts 2013 - 14:53 #9
ok
Avatar billede Tinna Mester
23. april 2013 - 16:02 #10
Hej, Jeg kan ikke komme med en løsning på dit problem, da jeg selv har samme, men er interesseret i at høre om du skulle have fået løst det? Så kunne jeg nemlig meget godt tænke mig at høre hvordan... :) Tak.