Avatar billede Tobi97 Novice
28. marts 2013 - 02:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan windows defender gå i konflikt med de(t) anti virus programmer du ahr installeret

hej jeg sad og fumlede lidt med mit anti virus program, da Windows defender poppede op og ville skanne, også kom jeg til at tænke på om Windows defender enligt er et "rigtigt" anti virus program, som blokere osv. og om det kan gå i konflikt med anti virus programmer som avast og malwarebytes osv. ? og bør jeg deaktivere det vis jeg har et anti virus program installeret ?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 02:09 #1
det er nærmest ubrugeligt, for det fanger nærmest intet.
Avatar billede Tobi97 Novice
28. marts 2013 - 02:36 #2
jaja det har jeg fundet ud af for lang tid siden, men spørgsmålet er bare, går det til "angreb" på avast som jeg ahr installere som mit anti virus program, da vis de 2 programmer "bekriger" hinanden så gør det jo min pc langsommere osv.
Avatar billede thov Forsker
28. marts 2013 - 03:35 #3
Din fornemmelse er rigtig - Defender kan forstyrre 'rigtige' AV programmer, og bør deaktiveres.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 08:47 #4
Svaret på det spørgsmål har jeg allerede kommet i med det andet spørgsmål du havde til Defender.
Ja det vil konflikte og ja du bør deakltivere det og erstattes af et bedre AV program. Programmet yder ikke god nok beskyttelse, og som jeg har læst det går hackere direkte efter Defenders svagheder når de laver nye angreb.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 08:50 #5
Hov det var ikke dig der havde det spørgsmål, så det beklager jeg.
Avatar billede Tobi97 Novice
12. april 2013 - 23:31 #6
g