Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
27. marts 2013 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vejledning i køb af gamer bærbar

Hej Eksperten,

Jeg er på udkig efter en ny gamer bærbar og jeg kigger efter den kraftigste maskine til et budget på 15.000 kr. Mit bedste nu på en sådan maskine er X-serie maskinen fra mm vision:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=706000010&gruppe=pcnotevision

Med følgende opgraderinger:
I7-3630QM -> Intel Core i7-3740QM 4x2,70GHz (Turbo 3.70GHz) VPro    999,-
GTX675mX -> AMD HD7970m 2GB grafikkort    399,-
Skærm -> 17.3" FullHD-LED Glare panel 1920x1080 Highcontrast    175,-

Til en samlet pris på 13.400 kr.

Er i enige i mine opgraderinger og er der evt. andre bud på en bedre gaming pc på under 15.000 kr?
Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
27. marts 2013 - 20:16 #1
Jeg skrev gaming pc og mener gaming bærbar, ikke en stationær ;-)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 20:22 #2
Nok den hurtigste måde at miste min halvdelen af sine penge på den dag du køber den.
De ekstra 10% du opnår, betaler du typisk 50% for.
Men hvis du endelig køber sådan en dyr bærbar så husk, at efter 2år er den 0 kr værd, hvis bare en lille del går i stykker. Bærbare smider man ud. De repareres ikke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. marts 2013 - 21:17 #3
De 2 kort ligger snært med klar fordel til 7970m
Man kan ikke ensidigt sige hvilket der er hurtigst, det vil svinge fra spil til spil.

Her kan du se en sammenligning af GTX680m og 7970m
Læg mærke til hvordan de begge kan vinde stort alt efter hvilket spil...
For example, the Radeon HD 7970M performs more smoothly in Far Cry 3 (+15 %), Hitman: Absolution (+22 %), Sleeping Dogs (+28 %), and Max Payne 3 (+32 %). This is not surprising as many of these listed titles belong to AMD's »Gaming Evolved« program. In contrast, the GeForce GTX 680M scores higher frames in Dishonored (+19 %), Borderlands 2 (+19 %), Assassin's Creed III (+39 %), Call of Duty: Modern Warfare 3 (+49 %), and Diablo III (+65 %).
http://www.notebookcheck.net/Review-Update-Radeon-HD-7970M-vs-GeForce-GTX-680M.87744.0.html

CPU vinder du fornuftigt på i forhold til beløbet.
Skærm, tjaa smagssag.  :-)

Et alternativ er her med et GTX 680m
http://www.sharkgaming.dk/msi-gt70-0ne-883ne.html

Jeg går ud fra du har overvejet at bruge pengene på en langt stærkere stationær + en arbejds-bærbar for samme budget.
Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
28. marts 2013 - 19:39 #4
Tak for input :-) Ved godt en stationær vil være meget mere value for money, men jeg har desværre ikke plads til en stationær med skærm så må finde en kraftig labtop i stedet.

@NielsErikK: Tak for alternativet, ser ud til at være en stærkt konkurrent til mm vision maskinen men også lidt dyre og ved ikke om den ekstra pris er det værd for at opgradere grafikkort fra et 2gb 9770m til et 4gb htx 680m???

Et sidste spørgsmål vedr. antal RAM i en gamer maskine, er 8gb nok eller skal man helst op på 16gb?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 20:53 #5
Tænkte nok du havde en årsag, ville blot sikre mig du ikke fik brændt pengene forkert af.  :-)

8 GB er nok, du vil kun opleve en minimal forbedring ved 16 GB.

Overordnet set er der ikke ret stor forskel på ydelsen af de 3 nævnte grafikkort, du er oppe hvor blot en smule ekstra ydelse koster relativt meget.

Du kan se mere om kortene her, ude i højre side har du en oversigt.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-680M.72679.0.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 21:05 #6
7-8-15 plads her på en lidt grov oversigt.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-680M.72679.0.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 21:13 #7
Hvis du fjerner crossfire og SLI (2 grafikkort), så vil du hurtigt se at det er 3 kort der ligger tæt (675 halter lidt efter) og højt placeret.
Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
29. marts 2013 - 04:22 #8
Super, tak for råd og links :-) Tror jeg holder mig til mm vision maskinen med 8gb ram og 7970m kortet. Hvis du smider et svar så giver jeg nogle point.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 09:14 #9
Go` Påske. :-)