Avatar billede M_IB Nybegynder
27. marts 2013 - 19:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redirect af domæne giver problem med kontakt formular

Jeg har en kontakt formular på http://www.smith-co.dk/aftapningshaner/contact.htm og den virker fint denne vej igennem.

Men efter at jeg har redirectet mit andet domæne www.aftapningshaner.dk dertil virker det ikke, når man kommer denne vej igennem:  http://www.aftapningshaner.dk/contact.htm

hvordan skal jeg mon håndtere dette ??

vh
Michael
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 02:27 #1
Nej det er stien til scriptet som bliver omskrevet pga domænenavnet som kommer ind, og at der ikke står den fulde sti.

Den linie her: (det er kontakt formular knappen SEND FORMULAR)
        <form method="POST" name="Kontakt" action="_vti_bin/shtml.dll/contact.htm" onsubmit="" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">

Hvis der i den står:
        <form method="POST" name="Kontakt" action="http://www.smith-co.dk/aftapningshaner/_vti_bin/shtml.dll/contact.htm" onsubmit="" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">

Så vil den altid virke, uanset hvor man kommer fra.

Ovre på aftapningshaner.dk ståer der lige nu aftapningshaner.dk/_vti_bin, og det er fordi der ikke er noget fornavn (den fulde stil) til denne fil.

Så ændrer den linie, så sku det virke.
Avatar billede M_IB Nybegynder
28. marts 2013 - 10:31 #2
Hej sidwave,

det er underligt at kildetekst vises sådan, for i mit contact.htm står følgende:

        <form method="POST" name="Kontakt" action="--WEBBOT-SELF--" onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onsubmit>
          <!--webbot bot="SaveResults" startspan S-email-format="HTML/BR"
          S-email-address="m.ib@smith-co.dk"
          B-email-label-fields="FALSE"
          B-email-subject-from-field="FALSE"
          S-email-subject="Kontakt formular - Smith &amp; Co. - Aftapningshaner" S-builtin-fields S-form-fields="Name Company Email Tel Where_Heard Comments "
          U-confirmation-url="thanks.htm" --><input NAME="VTI-GROUP" TYPE="hidden" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="37496" -->
          <input type="hidden" name="Subject" value="Smith &amp; Co tilbagemeldings formular">
          <input type="hidden" name="Redirect" value="thanks.htm">
          <input type="hidden" name="Site" value="aftapningshaner">
          <input type="hidden" name="Order" value="Name,Company,Email,Tel,Where_Heard,Comments">
          <input type="hidden" name="AddMessage" value>
          <input type="hidden" name="Response" value>
          <input type="hidden" name="ResponseIntroDear" value>
          <input type="hidden" name="ResponseIntro" value>
          <input type="hidden" name="ResponseEnd" value>
          <input type="hidden" name="ResponseFrom" value>
          <input type="hidden" name="ResponseSubject" value><center>

Linien du hentyder til "<form method="POST" name="Kontakt" action="_vti_bin/shtml.dll/contact.htm" onsubmit="" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">" står ingen steder ???

vh michael
Avatar billede M_IB Nybegynder
28. marts 2013 - 19:33 #3
forstår ikke rigtig hvad der sker

for når jeg prøver at ændre url i "Kontakt action" og gemmer og uploader, så ændre det ligesom ikke noget....

hvis jeg herefter tjekker kildefil i browser, så er den IKKE ændret ???

God Påske !

vh Michael
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 23:47 #4
nå ja, så er dette blot outputtet fra .aspx eller hvad du bruger, men det er ligemeget.

hvis blot hele stien står sammen med "_vti_bin/shtml.dll/contact.htm" så vil den kunne finde det.

den kan jo ikke finde det fordi browseren erstatter med dit 2nd domain.

men det er noget rod, det var bedre om du fik nyt domain navn, og nøjes med 1 pegepind.
Avatar billede M_IB Nybegynder
02. april 2013 - 20:38 #5
hej igen,

er ikke helt med på hvor og hvordan jeg skal rette stien,

for som jeg nævnte tidligere i tråde, så nytter det ikke at rette i "contact.htm" for når den er oploaded bliver den tilsyneladende ændret retur af serveren til "onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onsubmit>"

så jeg forstår det ikke rigtigt - desværre...
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 04:43 #6
ja, jeg tror du skal fjerne den der:
"onsubmit="location.href='_derived/"
Avatar billede M_IB Nybegynder
07. april 2013 - 10:18 #7
så er det prøvet, men det gør ingen forskel

der er jo nok ingen tvivl om at det er fordi stien ikke peger korrekt, men hvordan pokker får jeg rettet det.....
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2013 - 20:55 #8
i linien:
onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;"

prøv at slette "_derived/"
der sker jo det at den tager stien fra det domæne den er henvist fra.

samt fjern den jeg skrev i tidligere kommentar med "derived"
Avatar billede M_IB Nybegynder
09. april 2013 - 07:58 #9
Kunne ikke få noget af det til at virke.

Har nu lavet nyt domain navn, så der kun er 1 pegepind.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 08:12 #10
det synes jeg også er en meget god ide! :)