Avatar billede lovschal Nybegynder
26. marts 2013 - 19:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logon script til WIN7 clienter??

Hej

Jeg har en server med Windows Server 2003 på, til den er der tilknyttet et antal clienter med Windows 7 på.
Alle brugere er delt ind i grupper som alle sammen skal ha' forskellige netværksdrev synlige under "Denne computer", dette skal gerne ske automatisk når den enkelte bruger logger på. Derudover skal der tilføjes 2 stk printere ved alle brugere og det er de samme printere hos alle.

Hvordan løser jeg dette for de tidligere logonscripts som virkede med winXP clienter virker åbenbart ikke med win7??
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
06. maj 2013 - 10:36 #1
Ved ikke om denne tråd stadig er relevant for opretter, men har du tjekket at UAC ikke er aktiveret på klienterne? Jeg mener at kunne huske at loginscripts bør eksekveres med admin-privilegier.

Har du prøvet at eksekvere scirpt manuelt?

Har I/du nogle GPO'er, der muligivs kan spille ind?

/Martin
Avatar billede lovschal Nybegynder
11. maj 2013 - 11:05 #2
Hej

Den er stadig meget relevant, jeg har bare haft meget travlt det sidste stykke tid. :-)

Ja, jeg har prøvet at køre filen manuelt og der virker den fint.

Jeg har prøvet at kigge på de GPO'er, men jeg kan heller ikke rigtig finde ud af at få det til at virke den vej.

Hvilken måde er bedst, via indstillinger på hver bruger eller via GPO'er på de enkelte grupper af brugere??

UAC'en har jeg slået fra på klienterne.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. maj 2013 - 09:13 #3
At have travlt lyder meget bekendt.

Ummidelbart ville jeg starte med at køre RSoP (Resultant Set of Policy), hvilket kan vise hvilke GPO'er der anvendes og hvilke dele af GPO'er der anvendes. Dette kan vise om nogle af dine GPO'er konflikter og derfor ikke applies på dine brugere.
Her er et par hints ang. RSOP, hvis du ikke kender den.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc779663%28v=ws.10%29.aspx
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc778752%28v=ws.10%29.aspx
Denne er relevant da RSOP ikke er standard på en 2003
http://support.microsoft.com/kb/323276

Den bedste måde....
Jeg ville sætte en GPO på hver af grupperne. Derved undgår du at skulle lave brugerspecifikke GPO eller regler, hvilket kan udvikle sig til et administrativt helvede.
Start eventuelt med en testbruger, der er magen til en af de "rigtige" bruger på en testmaskine.

Ang printerne
Printerne vil jeg mene at du bør tilføje på samme måde - altså via GPO'er. Det kan muligvis være nødvendigt, hvis dine brugere skal have forskellige default printere.
Set printer as default
http://blogs.technet.com/b/grouppolicy/archive/2009/06/24/gp-preferences-set-a-default-printer.aspx
Deploy printers by using Group Policy
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc722179%28v=ws.10%29.aspx

En lille detalje
Dette var et problem med Windows XP, men om det stadig spiller ind ved jeg ikke. Der var en række GPO-relaterede opdateriger til Windows XP uden hvilke Windows XP ikke kunne håndtere GPO're rigtigt. Dette problem er jeg ikke stødt ind i med W7, men jeg vil anbefale at dine klientmaskiner er fuldt opdaterede.
Avatar billede lovschal Nybegynder
17. maj 2013 - 09:34 #4
OK, super. Så vil jeg gi' mig til at læse for jeg kommer ikke fysisk til anlægget før i uge 25 igen. Så jeg har tid til at sætte mig ind i det inden det.

Tak for hjælpen jeg vender tilbage med resultatet senere. :-)
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. maj 2013 - 10:32 #5
Jamen så god læse-fornøjelse.
Ser frem til at høre om du kunne bruge ideerne. Ellers må jeg komme med nogle flere.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
03. juni 2013 - 21:04 #6
Blot til information vedr printerne.

Det link du har angivet benytter GPP (Group Policy Preferences) disse er så vidt jeg husker, ikke tilgængelige før i Windows Server 2008

Så det vil nok være "printer" link nr to - http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc722179%28v=ws.10%29.aspx du skal bruge.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. juni 2013 - 11:23 #7
Godt fanget nyhuusdk. Det havde jeg ikke tænkt på.
Avatar billede lovschal Nybegynder
09. september 2013 - 12:47 #8
Tråden bliver lukket da systemet er blevet lukket ned pga. omstruktureringer.
Tak for de mulige løsninger der kom på bordet men der var ikke noget af det som løste problemet.