Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 10:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Defender på Windows 8

Et kort spørgsmål: Er der behov for yderligere antivirussystem end Windows Defender på Windows 8?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
26. marts 2013 - 10:34 #1
Kort sagt ja
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 11:27 #2
Jeg havde droppet Defender helt og installeret et andet AV program.
Enten AVG eller Avast, evt sammen med Malwarebytes som supplement til dette.
Avatar billede chalde Seniormester
26. marts 2013 - 12:07 #3
Det kommer an på hvordan du er som bruger.
Forsigtig bruger der ved hvad du foretager dig (ikke bare tror du ved det, men at du tør satse dine data på det), så kan du i princippet klare dig.
Er du derimod ikke den mest forsigtige bruger, eller ønsker du ikke at satse dine data, så er det en god idé med et separat.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2013 - 12:08 #4
Hej.

  Nu skal vi lige være sikre på, hvad det er du gerne vil. Windows Defender er rent faktisk allerede indbygget i Windows 8, så om du så gerne ville, kan du ikke blive fri - så du er ikke ubeskyttet. Den er kraftigt forbedret i Windows 8 i forhold til tidligere, men jeg ville nu nok også vælge at supplere med noget andet. I job-sammenhæng bruger vi pt. en TrendMicro ovenpå, men i princippet vil jeg mene at hvad som helst du måtte synes om, vil kunne bruges.

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 23:24 #5
#4 Når i kører med TrendMicro, er Defender så ikke deaktiveret?

Normalt vil man jo ikke få noget godt resultat at køre med to antivirusprogrammer samtidigt.
Konflikter og langsomme computere er jo det man normalt oplever, hvis man gør dette.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. marts 2013 - 07:50 #6
#5

  Indtil videre kører vi pilot på to laptops i IT-funktionen. Her har det ikke givet problemer indtil videre. Intet gjort for at deaktivere MS's funktion og TrendMicro'en gør som den skal. Der er endog basis for endnu flere slagsmål på den, da jeg netop har installeret Checkpoint Endpoint Security agent på den, men resourceforbrug holder sig pænt i ro.

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2013 - 13:11 #7
Defender er lig med Microsoft Security Essentials
http://da.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender
http://www.pcworld.dk/art/224545/test-saa-elendigt-er-microsofts-antivirus-vaerktoej

http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus3.pdf
Avast antivirus er gratis + online armor firewall, ( med anti keylogger ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2013 - 13:42 #8
Lidt om Keylogger på online armor firewall
http://www.online-armor.com/keylogger-detection.php

Man skal bruge dette link til W8
http://www.online-armor.com/downloads.php
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2013 - 14:32 #9
Læg venligst svar, så jeg kan lukke den...
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2013 - 14:38 #10
svar