Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 20:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ang. nye PC komponenter

Hejsa alle sammen skal så småt til, at skifte mine gamle dele ud. Ville høre om der var nogle af jer eksperter, som kunne hjælpe mig med, at finde nogle dele, som jeg kan bruge til netop mit behov.
Computeren skal bruges til lidt kontor, men selvfølgelig også gaming. Jeg har i forvejen et kabinet, PSU, Harddisk, CPU-køler og dvd-drev. Jeg mangler heller ikke nogen kopi af Windows 7 eller 8.

Det jeg mangler for, at gøre min Pc lidt mere up to date er et grafikkort, processor, bundkort ram og evt. en SSD til mit operative system.

Max pris på delene 3.500kr - 4.000kr

Mvh. Mathias Jacobsen

PS. Min PSU er på 500w og det er en CoolerMaster
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2013 - 21:11 #1
Med de udskiftninger kan du sikkert ikke lovligt "genbruge" nogen af dine Windows-versioner, så du skal lægge prisen for et nyt oveni.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 21:18 #3
Insistere du på selv at klare Win, så er det kun de 274,- du skal ud og samle flasker for.  ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 21:20 #4
Din PSU bliver snær, oplys hvilken eller hvor mange AMP der er på 12v.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 22:32 #5
Jeg tænker lidt om disse dele ser fine ud:

Processor: Intel Core i5-3350P - 1220 kr.
Bundkort: MSI B75MA-P45 - 455 kr.
RAM: 2 x 4 GB Crucial Ballistix Sport DDR3-1600 CL9 - 428 kr.
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7850 2 GB - 1296 kr.
SSD: 120 GB Samsung 840 - 702 kr.

Ialt 4101 kr.

Ang. det med Windows 7, så ligger jeg inde med en lovlig cd og produktnøgle til win 7. Min PSU er denne Cooler Master GX Lite 500w: http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/cooler-master-gx-lite-500w-id-6537284.aspx?gclid=CNrz8qjomLYCFcN4cAod0RoAcA
Avatar billede Singularity Nybegynder
26. marts 2013 - 22:36 #6
CPU'en er god
Bundkortet er godt til prisen og hvis du ikke OC'er eller gamer så meget burde det også være nok
Ram fint
Godt grafikkort, det er vapor-x'en ikke?
Altid godt med en ssd :)

Din PSU vil sagtens kunne klare dette system med 500w, men det er en dårlig en du har og jeg vil anbefale dig at udskifte den når du kan.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 22:56 #7
Takker mange gange for svaret Singularity, og ang. min PSU, ja jeg har hørt fra en del af det ikke er den bedste :( er også selv lidt sur over jeg købte den, men det var lidt af et impulskøb efter som min tidligere PSU's kabler var alt for korte. Ville høre dig om du kan anbefale en af disse PSU'er

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657685
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635831

Ang. det med overclocking, så regner jeg ikke med at gøre dette og samtidig er jeg ikke den største gamer, jeg gamer mest CS:GO, MW3, Battlefield 3 osv.
Avatar billede Singularity Nybegynder
26. marts 2013 - 23:20 #8
Ud af de to ville jeg sige at corsair'en er den bedste. Både XFX'en og corsair'en er i den dårligste serie i deres brand. Corsair'en burde dog være god nok.

Jeg er glad for jeg kunne  hjælpe :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. marts 2013 - 18:02 #9
Din PSU vil sagtens kunne klare dette system med 500w

500W (or greater) power supply with one 75W 6-pin PCI Express power connector recommended

Sagtens og sagtens, du er som sagt på kanten (den rigtige side) af producentens anbefalinger, med lavpunktet af et (heldigvis) godt mærke PSU.

Men ok, du anbefalede også en dårligere CPU.
CPU'en er god

Den er ikke ringe, men den kan ikke følge en i5 3570.
Bundkortet er godt nok billigt, men savner Z77 chipset.
Avatar billede Singularity Nybegynder
27. marts 2013 - 18:23 #10
Det ved jeg godt, men man kan ikke få alting inden for et stramt budget Niels
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. marts 2013 - 20:17 #11
#10 Enig, men rette råd havde været at skrabe de sidste 274 kroner sammen, det langt bedre setup var kun få procent fra budget.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2013 - 21:56 #12
Hmm Jeg er bare lidt i tvivl med den nuværende PSU, som jeg har i mit setup. Jeg har hørt en del dårlige ting om den på de forskellige forumer ;( så er bare i tvivl om jeg skal skifte den ud med en ny, som kunne være en Corsair.
Avatar billede Singularity Nybegynder
27. marts 2013 - 22:24 #13
Har du ikke allerede spurgt om det?