Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
25. marts 2013 - 20:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Aktivere mine tabeller på et andet domæne

Hejsa alle eksperter :-)

Jeg har nogle forskellige hjemmeside, som bygger på Wordpress og nu har jeg langt om længe fået taget mig sammen til, at teste om jeg kan finde ud af at tage manuelt back-up.

Derfor har jeg tænkt på at eksportere alt fra "www.xxx.dk" og importere dette på "www.yyy.dk" (denne er ikke i brug, så er intet indhold i forvejen).

Jeg har eksporteret alt indhold fra xxx.dk og uploadet dette til databasen, hvor bl.a. yyy.dk's tabeller ligger.

Mit problem er nu, at jeg nu i databasen har både tabellerne fra xxx.dk og dem fra yyy.dk.

Hvordan fortæller jeg databasen at den ikke mere skal læse dem fra yyy.dk, men i stedet bruge dem fra xxx.dk?

Håber I forstår spørgsmålet, ellers må I lige skrive.

På forhånd tusinde tak :-)
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
26. marts 2013 - 13:35 #1
Ingen hjælp at hente? :(
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. august 2013 - 14:30 #2
Hvis det er Wordpress du bruger, så er der altså ingen grund til at spilde tiden på at lave manuel backup. For der findes et plugin, som kan gøre det automatisk for dig: BackWPup (findes både i gratis og pro version -- den gratis er tilstrækkelig til det meste)

Jeg bruger det selv, og har sat det op til en gang om ugen at sende en backup til en gmail-konto. Og nu tøffer der hver mandag en mail ind på kontoen, som jeg kan interessere mig for engang langt ude i fremtiden...

Hvis du vil holde fast i den manuelle metode, så lyder det til at den sql-fil mangler en DROP TABLE IF EXIST-instruksion:

DROP TABLE IF EXISTS `wp_comments`;
CREATE TABLE `wp_comments` (
  xxxxx contentxxxxxxx