Avatar billede mogensbimk Nybegynder
25. marts 2013 - 12:04 Der er 15 kommentarer

Mangler driver til lenovo 3000 v100

Hej. Jeg håber at I kan hjælpe mig er kommet i alvorlige problemer med min computer.

Jeg har en bærbar Lenovo 3000 v100.
Harddisken gik ned så jeg måtte installere en ny og jeg har desværre fået smidt alle de cd'er - der fulgte med maskinen ud.
Jeg har fået installeret Windows XP.prof da jeg havde licens nummeret, og de fleste af driverne. Der mangler nu 3 drivere, som det er mig umuligt at finde.
Den første er en netværkscontroller.
nr, 2 er en SM buscontroller
nr.3 er intel®) N10/ICH7 family USB Universal Host Controller- 27C9
Jeg kan ikke finde disse nogen steder, og jeg har uden held henvendt mig til Lenovos support samt været på deres hjemmeside.
Hvad gør jeg??

Med venlig hilsen
Mogens Kristiansen

Tlf. 59 27 34 98
mobi@smilemail.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2013 - 12:11 #1
http://support.lenovo.com/en_US/research/hints-or-tips/detail.page?&LegacyDocID=MIGR-64290
vælg netværk + xp
der er kun en til kabel-net, men 3 at vælge mellem i trådløs.
Når netværk virker, så kan du hente og køre slimdrivers, der ud fra hardware-id finder korrekte drivere til maskinen.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php pas lige på evt slam-ware i pakken.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. marts 2013 - 12:48 #2
Ja slimdrivers, og som Claes57 skriver, slam-ware
Det er så vidt jeg husker "Ask toolbar", den vælger du fra under valgfri installation.
Avatar billede mogensbimk Nybegynder
25. marts 2013 - 13:21 #3
Jeg siger mange tak for dit svar, men jeg har prøvet slimdriver det der mangler stadig 3 driver
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2013 - 13:30 #4
jeg mit første link - se efter Chipset driver - så falder de andre nok på plads derefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 13:38 #5
#4 Enig
Chipsættet bør være det første man installerer.
Håber det andet falder på plads.
Avatar billede mogensbimk Nybegynder
25. marts 2013 - 13:45 #6
Hej igen hvor skal se efter Chipset driver
Avatar billede mogensbimk Nybegynder
25. marts 2013 - 13:52 #7
Har lig set efter Chipsættet er installeret
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 14:13 #9
Har du husket genstart af pc efter du installerer drivere?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2013 - 15:51 #10
har du installeret drivere efter mine forslag, eller har du bare set efter?
Har du opdateret xp til nyeste version? sp3.
Avatar billede mogensbimk Nybegynder
25. marts 2013 - 17:18 #11
Jeg har genstartet mange gangeng har nyeste version af sp3
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. marts 2013 - 17:21 #12
Alle driverne ligger på det link jeg gav dig
Avatar billede mogensbimk Nybegynder
25. marts 2013 - 18:09 #13
jeg har været inde på dit link prøvet alle driverne det hjalp ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2013 - 18:20 #14
1) lad nu være med at klikke i svar - DET ER TIL OS ANDRE.

2) jeg har ikke spurgt, om du har genstartet - men har du reelt indlæst/klikke på alle driverne, eller har du set efter i noget?

Du skal indlæse de drivere, der er på den side, som jeg og jensenjs linker til - ellers sker der intet.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2013 - 18:26 #15
#13 - og det var så det svar, jeg ikke fik på min pc - men hvorfor klikkede du ikke på svar der?

hvilken browser bruger du?