Avatar billede Gubby Nybegynder
24. marts 2013 - 19:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Har fået Trojan.majava

Mit virus program har sat trojan.maljava i quartine, men nu virker java ikke. Jeg har afinstalleret java og opdateret til nyeste version, men jeg kan ikke logge på med NEM ID.

Hvad gør jeg nu?

Mvh

Guppy
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 20:31 #1
hvilken browser bruger du ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 20:42 #2
Du er så sikker på der ikke er mere at komme efter?
For en sikkerheds skyl:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Hent Revouninstaller free og fjern Java:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Installer en frisk java fra deres hjemmeside.
Lad være med at installere ASK toolbar som der fristes med, hvis du ikke elsker den
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 13:34 #3
Avatar billede Gubby Nybegynder
21. april 2013 - 21:59 #4
Tak for hjælpen! Jeg kan nu bruge mit NEM ID.

Mvh

Guppy
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2013 - 06:10 #5
Fint. Du burde dog lige fortælle hvad der løste problemet for dig, og til en anden gang beder du så også om svar fra hjælperen/hjælperene til lukning hvis du har fået hjælp ikke?