Avatar billede coolhenrik10 Nybegynder
23. marts 2013 - 23:33 Der er 15 kommentarer

Jeg vil lære om CSS!

Hej allesammen!

Jeg har styr på det nemme ved HTML, og har nu besluttet mig for at arbejde med CSS. Problemet med det er bare at kan finde nogle gode videoer der forklare det :/

Så jeg spørger jeg, har i nogle videoer der kan hjælpe mig? :)

Hilsen Henrik
Avatar billede micp Nybegynder
24. marts 2013 - 06:57 #1
www.nemprogrammering.dk
Så bliver det vist ikke nemmere!
Avatar billede kjeldsted Novice
24. marts 2013 - 12:36 #2
Vær dog lidt kritisk over for nemprogrammering.dk. Jeg har dog ikke set nogle af deres CSS videoer, men både deres PHP samt JS videoer er mangelfulde og fyldt med fejl. Selv på begynder niveau.
Det bedste er faktisk at skaffe en bog om emnet. Fx: http://shop.oreilly.com/product/9780596155940.do
Avatar billede dani5927 Nybegynder
24. marts 2013 - 13:08 #3
Mit forslag ville være: http://www.w3schools.com/css/default.asp
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2013 - 15:54 #4
<ole>

nemprogrammering.dk og w3schools.com er ikke værd at spilde tid på. De sites er fyldt med mangler, misforståelser og seriøse fejl og kan absolut ikke anbefales.

Det er helt korrekt at skrive "Så bliver det vist ikke nemmere!" - og det er netop problemet. Al fokus ligger på at gøre teksterne så korte og letlæselige som muligt. Man prioriterer derimod ikke, at indholdet er korrekt - og så kan det jo være ligemeget, om det er letlæst.

Derimod er Kjeldsteds forslag med at købe en bog fra O'Reilly. Deres bøger er kendt som overordentlig troværdige.

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2013 - 11:04 #5
Og så er der jo altid Lynda.com, men det er desværre ikke helt billigt. Til gengæld har man adgang til at lære web design og udvikling med mange forskellige værktøjer.
Avatar billede Asky Forsker
28. marts 2013 - 10:08 #6
Jeg vil anbefale at gå på biblioteket:-)
Avatar billede Asky Forsker
28. marts 2013 - 10:11 #7
For eksempel denne bog:
Forlag SitePoint
Forfatter: Rachel Andrew
Titel: The CSS3 Anthology /fourth Edition
Sprog: Engelsk

Den har de på vores lokale bibliotek
Avatar billede Christian Futtrup Juniormester
01. april 2013 - 19:28 #8
Jeg vil anbefale og købe/låne bogen:

Titel: HTML5 and CSS3, Seventh Edition: Visual Quickstart Guide
Forfattere: Elizabeth Castro and Bruco Hyslop
Forlag: Peachpit Press

Denne bog er splinterny med de nyeste funktioner, som netop er kommet i HTML5 og CSS3. Super og nemt forståelig bog!
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2013 - 21:52 #9
- men husk, at du ikke kan bruge CSS3 endnu uden fallbacks til CSS2.1. Det er fint at kende til HTML5 og CSS3 - men det er nu heller ikke skidt at kende til virkeligheden  =)
Avatar billede Asky Forsker
02. april 2013 - 08:37 #10
Fx er der forbavsende mange steder på administrative arbejdspladser, hvor man stadigvæk kører windows XP og tilsvarende versioner af IE! her kommer man ingen vegne med det sidste skrig i HTML og CSS.
Avatar billede Christian Futtrup Juniormester
21. juni 2013 - 00:28 #11
Korrekt. Men bogen er dog meget omfattende, også når det kommer til de gamle IE-browsere :-)
Avatar billede Asky Forsker
21. juni 2013 - 09:53 #12
DEt har den bog, jeg nævnte også. Nu har jeg læst i begge og det er forskellige tiltag, de foreslår. Egentlig er jeg mest stemt for Rachel Andrews forslag om at lave særskilte stylesheets til ældre versioner af IE. <!--[if (lt IE 9) & (!IEMobile)]> <link rel="stylesheet" href=osv. . . .>
Avatar billede Christian Futtrup Juniormester
24. juni 2013 - 01:41 #13
Det er jeg personligt også. Men gode forslag fra alle af :-)
Avatar billede Asky Forsker
24. juni 2013 - 09:43 #14
Det vi kommer til at arbejde med fremover bliver sikkert at tilpasse vores hjemmesider til en udbredt brug af smartphones, hvor vi selvfølgelig gerne vil have vores sider til at se pæne og brugbare ud også på de små skærme. Det kommer der sikkert meget snart mere om forhåbentlig.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. juli 2013 - 17:01 #15
Du kan gå ind på http://www.nemprogrammering.dk/ der er der videoer om alt lige fra html til asp.net.