Avatar billede bruno Nybegynder
13. januar 2000 - 22:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mere ram i pcèn...

Jeg har en PII-400 med et acorp-6bx67 bundkort og 2x64 mb ram. Jeg har nu indsat ekstra 64 mb ram men pcèn kan åbenbart ikke finde disse ekstra 64 mb ram...? Når jeg starter pcèn op så finder den kun de oprindelige 128 mb ram. Jeg har flyttet rundt på ramklodserne og alle ramklodser virker, så for mig ser det ud til at det er den sidste slot" der er problemer med. Hvad mener du/i kan være problemet? Skal der ændres i biosèn eller er der nogle jumpere der skal ændres??? Håber i har en løsning.
Avatar billede 7up Nybegynder
13. januar 2000 - 22:49 #1
hvis det er i 128 pins moduler, og det ik virker, så enten er det selve ram klodsen der ikke virker, ellers er det bundkortet der "kun" kan tage 128 mb....

hvis det er i 72 pins moduler, skal du huske at der skal være 2 x 32 mb´s moduler for at forøge med 64 mb, du må ikke bare sætte en enkelt ram blok i.....
det var i 486érens tid :)

mvh 7-up
Avatar billede borisb Nybegynder
13. januar 2000 - 23:03 #2
128pins? du mener 160pins SD-ram ikke?
Nu er det jo nok SD-ram eftersom det er en Pentium2 ;)
Avatar billede bruno Nybegynder
14. januar 2000 - 12:16 #3
Hvordan kan jeg se om det er 72 eller 128 pins moduler???
Avatar billede borisb Nybegynder
14. januar 2000 - 12:23 #4
Det er 160pins ..
Der er ikke 72pins i noget med Pentium2/3/celeron.
Avatar billede bruno Nybegynder
14. januar 2000 - 19:12 #5
Du skriver at mine problem kan være fordi mit bundkort ikke tage mere end 124 mb, men jeg har lige læst bundkort-manualen igennem og den siger at det kan tage op til 384 mb ram... Med hensyn til at mine ram klodser ikke skulle virke så har jeg prøvet at sætte dem i enkeltvis og her virker de tilsyneladende alle... Kan problemet været et helt andent sted??? Håber i kan knække nøden...
Avatar billede borisb Nybegynder
14. januar 2000 - 19:45 #6
Har du checket om der er kommet en opdateret bios til dit bundkort?
Avatar billede bruno Nybegynder
14. januar 2000 - 21:31 #7
Hvis bundkort manualen siger at det kan tage op til 384 mb ram så må det vel være det bundkortet kan tage på det tidspunkt manualen blev skrevet, eller hva` .
Er det svært for en alm. bruger at opdatere en bios???
Avatar billede borisb Nybegynder
14. januar 2000 - 23:55 #8
Hmm ...
Det kan godt være der har været en eller anden bug med hensyns til RAM.
Men det skal jeg ikke kunne sige.
Kan de også køre som par alle klodser?
klods1 mod 2
2 mod 3 og
3 mod 1 ?
Avatar billede bruno Nybegynder
15. januar 2000 - 00:16 #9
ja alle klodser kan køre sammen som du foreslog: klods 1 mod 2,-klods 2 mod 3 o.s.v. men alle 3 sat i samtidig virker ikke så finder pcèn kun de 2 klodser. Kan man finde ud af om den 3 slot virker? Kan man f.eks nøjes med kun at sætte en klods i slot 3 for at se om den pågældende slot virker, eller skal man starte med slot 1?
Avatar billede borisb Nybegynder
15. januar 2000 - 00:37 #10
Man kan normalt godt bruge fx. slot 3 alene.
Avatar billede mega Nybegynder
20. januar 2000 - 13:46 #11
Kunne det være at nogen af rammende er 1 sides og nogen andre er 2 sides?

For så er det ikke sikkert det vil kører sammen!