Avatar billede jsjakobsen Nybegynder
22. marts 2013 - 14:02 Der er 1 kommentar

Problemer ved HDMI mellem Mac og Philips TV

Hej Eksperter.

Jeg har har et problem med min Macbook Pro Mid2012 og mit Philips 37PFL3312/10 TV.

Når jeg prøver at connecte dem via HDMI, registerer Mac'en fint tv'et og en Philips-skærm-indstilinger dukker op på Mac'en. Men tv'et forbliver blåt og skriver "Video Not Supported"

Jeg har prøvet at skifte opløsning til flere af de opløsninger, som mit TV, ifølge manualen, supportere.

Er der nogen, der har forslag til, hvad der kan være galt?

Det skal siges, at TV'et virker fint med andre computere via HDMI.

Venlig hilsen
Jakob Skov Jakobsen
Avatar billede MacTek Nybegynder
26. marts 2013 - 21:34 #1
Der er 2 grafikkort på din maskine, det kunne godt være at dit tv understøtter ikke den ene af dem men det vil være usandsynligt at den ikke støtter begge så mit forslag vil være at disbale "Automatisk skift af grafikfunktion" under energibesparelse i system indstillinge, download og  installere gfxcardstatus herfra http://gfx.io.

gfxcardstatus giver dig mulighed til at selv vælge hvilket gfx kort du vil anvende, så start med NVIDIA GeForce GT 650M, forbinde tvet og se hvad der sker og det samme med Intel HD Graphics 4000.

Held og lykke.