Avatar billede flashback83 Nybegynder
22. marts 2013 - 12:45 Der er 9 kommentarer

fjerne Ask toolbar

Jeg var lidt for hurtig, da jeg opdaterede Java og fik ask toolbar med i købet. Irriterende, men det er vel til at lave om... Bortset fra, at det ikke er så lige til.

Ifølge deres egne instruktioner skulle man kunne fjerne programmer via tilføj/fjern i kontrolpanelet. Dette virker ikke, og jeg får i stedet en fejlmeddelelse: En fejl i forbindelse med installationslogfilen. Filen kan ikke findes, eller jeg har ikke skrive rettigheder til den.

2. problem opstår så i browseren (Chrome), når jeg forsøger i det mindste, at gøre toolbaren inaktiv, under tilføjelser, men jeg kan hverken deaktivere den, eller fjerne den fra Chrome!!!

Jeg er ved at blive sindssyg. Kan nogen af jer kloge hoveder hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2013 - 12:49 #1
systemgendannelse til før java kom ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 12:58 #2
Hent AdwCleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Når du kører vælg "slet".
Pc scannes. Når scanning er færdig skal pc genstartes.
Der vil fremokke en log. Kopier denne herind.
Er toolbar væk nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 12:59 #3
fremokke= fremkomme :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 13:09 #4
Du kan hente et program, der kan klare problemet med Ask-toolbar.
Kan hentes her: http://autoclean.computersitter.com/downloads

Hilsen
Lefty
Avatar billede flashback83 Nybegynder
22. marts 2013 - 13:40 #5
Jeg kørte en systemgendannelse, og det virkede, så claes57 får pointene. Tak til alle for råd
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 13:49 #6
Du skal så lige være opmærksom på du nu kan have en forældet version af din Java på nu, og når du har dette kunne din pc være sårbar for snavs.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 13:56 #7
Det er her du skal fjerne hakket når du installerer på ny:
http://infosecguide.files.wordpress.com/2013/01/install-ask-toolbar.jpg
Avatar billede vagn99 Nybegynder
22. marts 2013 - 14:43 #8
jeg ville installere Ccleaner i gratis version fra Periform
Vælg også dem ved download.Så undgår du muligvis alle andre programmer, kejlerne forsøger at få dig til at installere i stedet for.  Kør så programmet og lad den rense din computer.
Kør dernæst oprydning i registreringsdatabasen, nedenudner.
Drop alt med gem kopi. Den har aldrig ødelagt noget hos mig.
I værktøjer kan du vælge at fjerne programmer.
I værktøjer kan du også vælge at fjerne programmer ved opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 08:41 #9
claess57 du er blevet bedt om at lægge et svar, for tippet med systemgendannelse.