Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
20. marts 2013 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fremtiden

Hej jeg er en dreng på 13 år som ved en del om computere. Men jeg tænker tit over om man stadig vil bruge computerene i de næste 50 år. Da jeg gerne ville havde et job som IT supporter. Altså jeg tror at vi kommer til at bruge mobil telefonen i fremtiden og ikke nær så meget computeren. Da man næsten kan få en mobil telefon til at gøre samme ting som en computer. Så mit spørsmål er hvad tror i, tror i at man stadig ville bruge computerne i fremtiden eller noget helt andet..... DET SKAL LIGE SIGES JEG HAR SAT DETTE SPØRGSMÅL UNDER Job/opgaver DA JEG IKKE KUNNE FINDE EN BEDRE KATEGORI TIL DETTE SPØRGSMÅL
Avatar billede magic-mouse Novice
20. marts 2013 - 14:18 #1
Jeg tror ikke at man afskaffer computeren inden for närmere fremtid.

Selv om man kan göre meget fra telefonen så kan en AT/ARM processor ikke rigtigt måle sig med de super CPU som sidder i store serverhaller.

Selv om det var en interessant teori... tänk hvis google havde en hal fyldt med Tablets til at arbejde ...
Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
20. marts 2013 - 14:34 #2
Mange gange tak, har tit tænkt over det og nu er det løst. Hvis du ville havde points så læg et svar
Avatar billede magic-mouse Novice
20. marts 2013 - 14:36 #3
Tag du pointsne selv.

Held og lykke med "fremtiden"
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 15:45 #4
Der er i dag for mange ITsupportere, alt for mange ønsker det arbejde i forhold til behovet, sådan vil det nok også være i fremtiden.
På den anden side vil der altid være arbejde til de dygtigste.

Mit råd er du tager yderlig uddannelse, til Datalog/IT-ingeniør eller tilsvarende.

Det var et gratis råd.  :-)
Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
20. marts 2013 - 16:02 #5
Magic-mouse jeg siger tak for hjælpen. NielsErikK mit spørgsmål er ikke om min uddannelse men hvordan computerne og mobil telefonerne kommer til at være men ellers mange gange tak for rådet :D
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 07:50 #6
Mobiler/tablets ER computere - bare svage og uden mus og tastatur.

Men der bliver brug for mindre og mindre brug for "hands on" support.
- autodiagnose / autoupdate vil sørge for at tingene kører uden brugerens hjælp.

Fremtidens teknologi er det nærmest umuligt at sige noget om. Det kommer helt an på nye opfindelser..

Hvis vi forudsætter at den teknologiske kultur overlever..

På 50 års sigt, vil det nok handle om kunstig intelligens og bio-embeddede systemer.

En god uddannelse vil nok være elektronikpsykologi : )
Avatar billede kjeldsted Novice
21. marts 2013 - 10:35 #7
Nu er fremtiden jo svær at spå om. Men jeg vil have svært ved at forestille mig at antallet af computere vil falde.
Nu arbejder jeg selv et sted hvor jeg på ingen måde kan forestille mig computeren forsvinder. Hvis jeg skulle sidde og producere TV udelukkende på en smartphone. Nej, det sker i hvert fald ikke. Og vi har i den grad brug for support og IT folk når vores computere ikke fungere efter hensigten.
Jeg kan heller ikke forestille mig NASA sidde og overvåge en rumfærge på en smartphone.
Hvis computeren skal ud er det fordi den skal erstattes af en helt ny teknologi. Hvilket jo selvfølgelig er svært at forestille sig. Men fremtiden er også svær at spå om.
21. marts 2013 - 18:29 #8
Hej

jeg skal ikke gøre mi til expert på det felt.

Men jeg tror at  bio-computere vil vinde frem og at parallel-processing (dcs. at processor-kernerne (CPU'er)) vil køre ægte parallel-procsssing. Dvs. at N (N = 8 eksempel) processer vil være færdige på 1 proses's tid. den nuværende tids-deling vil langsom og sikkert forsvinde. De niværende fysiske chips erstattes af andre mindre men tykkere, når varmeproblemerne (afledning af varmen) løses.  således at du tager computer-en /-ne med dig på armen (atom ur ?) når du går dig en tur.

Et problem vil dog altid være det menneskelige Interface dvs. hvordan "snakker" vi med computeren. Talegenkendelse vil vinde frem. Resultater præsenteres i tale. Oversættelser fra URDU til dansk sker simultant - kan forudse lidt problemer med "sjove" oversættelser ved anvendelse af slang-udtryk.

Skal spise nu .. så du må selv digte videre.. .

God arbejdslyst ...

Kristian