Avatar billede RasmusPM Nybegynder
20. marts 2013 - 09:14 Der er 5 kommentarer

Køre eksamens opgave fra Ubuntu 12.10

Fik idag en Engelsk B HTX eksamens opgave fra i sommer 2012 til en terminsprøve, og jeg regnede med at kunne køre den fra min computer med 64 bit Ubuntu 12.10 da der står support for Ubuntu 10.10.
Kravet til den er at jeg har Java og Firefox, og da begge er i seneste version burde det intet problem være. Men jeg kunne ikke køre den og på selve opgaven stod at hvis man ikke kunne køre den normalt skulle man  "Åben terminalen, gå til roden af CD-rommen og skriv "bash start_linux"". Men hvordan går jeg til roden af cd-rommen har ikke kunne finde noget på det. Kan i hjælpe?

Vh

Rasmus Mathiesen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. marts 2013 - 10:41 #1
Har du prøvet at mounte CD-ROM'en?

mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
cd /mnt
ls
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 10:58 #2
hvis du skal være admin med root-password, så i terminal
sudo passwd root
indtast password
lav dine ting

slet root igen for en sikkerhedsskyld når du er færdig
sudo passwd -l root
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. april 2013 - 12:15 #3
...kom du videre med din opgaveløsning?
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
12. april 2013 - 11:04 #4
Nej desværre ikke, opgaven skulle afleveres igen, så har ikke kunne teste den.
Avatar billede sonalias Seniormester
18. april 2013 - 15:48 #5
Husk at lukke dine spørgsmål!