Avatar billede HHA Professor
19. marts 2013 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Database til et lille lokalt by bibliotek

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med et database til et lille by bibliotek?
Det kunne være godt hvis man kunne indtaste/registrere brugere, ligge bøger ind i kartoteket, søge på genre, personer mv.

Tror I ved hvad der menes med dette.

Jeg er åben for alle forslag, så længe det er uden abonnement, da det er et frivilligt bibliotek.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Gaasen
Avatar billede HHA Professor
19. marts 2013 - 22:25 #1
ved ikke hvordan jeg sætter flere point på.
ville give 10000 for et perfekt access eller andet 100% brugbart svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2013 - 22:40 #2
det er lige meget, om det er en lille by, eller en stor kommune - du vil kunne det samme - forskellen ligger i data-mængden, og det er ikke det, der er opgaven.
Jeg vil foreslå, at bib laver en beskrivelse af de enkelte skærmbilleder (opret bog / bruger / lån bog osv...) og giver opgaven til lokal ungdomsuddannelse som projekt i php/mysql eller access efter ønske. Skolen kan evt arbejde videre på opgaven i flere år, så I får opdateret med flere funktioner løbende.
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2013 - 22:51 #3
Hjælpe eller lave? Du kan nå rigtig langt med de billige Access-hæfter fra Libris.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. marts 2013 - 22:53 #4
Avatar billede HHA Professor
19. marts 2013 - 23:05 #5
Kan vi skrive hvem der har lånt bogen, dato, osv?
Avatar billede HHA Professor
19. marts 2013 - 23:09 #6
Lyder rigtigt fint, men det er bare ikke tilfældet med den fornødne "viden" her hvor vi bor.
Det er et bibliotek, hvor folk kommer og indleverer bøger og kan hente den igen senere hvis de vil.
I mellem tiden kan vi så udlåne dem.

Håber I forstår hvad jeg mener.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. marts 2013 - 23:13 #7
Google - oversæt:

Med BookDB du kan indtaste alle dine bøger med forfatter, kategori, forlag osv. og printe dem ud i en række forskellige formater. Hvorfor ville du brug for sådan noget? Tja, hvis du altid kommer til bogsalg og købe gode tilbud kun at komme hjem og finde du har fordoblet op, tage en udskrift med dig! BookDB har en super-kondenseret udskrivningstilstand så du skal bruge et forstørrelsesglas, men i det mindste vil spare et træ eller to.

BookDB har også udlånsbibliotek funktioner. Med dem kan du tilføje låntagere, lån ud bøger, tilføje flere kopier og så videre. Hvis du gerne vil afprøve disse nye funktioner, bare oprette en tom fil kaldet 'library.txt' i samme mappe som BookDB2.exe og genstarte programmet.
Avatar billede HHA Professor
20. marts 2013 - 06:43 #8
Takker for hjælpen alle.

Store-Morten ligger du ikke lige et svar, så du kan få lidt score?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. marts 2013 - 06:47 #9
Velbekomme.
Avatar billede HHA Professor
23. marts 2013 - 20:19 #10
Jeg har nu fået installeret programmet og lagt bøger ind. Det virker fint. Da jeg gik over i loans and returns fandt låneren, jeg tastede nummeret ind som maskinen automatisk havde oprettet. Det virkede fint. Men efter at have prøvet et par gange med at oprette lån og bagefter returnere/slette bøgerne fra låner liste, virker det ikke, jeg ved ikke lige, hvad der skulle være sket. Har I prøvet dette. Har været inde og tjekke om library.txt skulle være forsvundet i mappen BookDB2.exe, men den står der stadig.
Kan nogen hjælpe mig ???
Avatar billede HHA Professor
23. marts 2013 - 21:07 #11
Hej

Undskyld denne forespørgsel. Jeg har nu fundet problemet. Systemet laver på numre til bogen. Man skal bruge stregkodenummeret, som står under kategori :)