Avatar billede spinner0402 Nybegynder
17. marts 2013 - 23:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis-rapport. Noget usædvanligt?

Min pc er blevet lidt langsommere, og jeg har også haft bøvl med, at der er i Firefox bliver understreget forskellige ord, med links til "first date".

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG2012\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgfws.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre7\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Nero\Update\NASvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\TeamViewer\Version8\TeamViewer_Service.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgnsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgemcx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\TeamViewer\Version8\TeamViewer.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Andy\Local Settings\Apps\F.lux\flux.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Programmer\TeamViewer\Version8\tv_w32.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Documents and Settings\Andy\Dokumenter\Hentede filer\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://bt.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer, optimized for Bing and MSN
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgssie.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] "C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [POP Peeper] "C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [F.lux] "C:\Documents and Settings\Andy\Local Settings\Apps\F.lux\flux.exe" /noshow
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: µTorrent.lnk = C:\Programmer\uTorrent\uTorrent.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.certifikat.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.nets-danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.certifikat.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.nets-danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {0742B9EF-8C83-41CA-BFBA-830A59E23533} (Microsoft Data Collection Control) - https://oas.support.microsoft.com/ActiveX/MSDcode.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1357743673109
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} (OnlineScanner Control) - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgpp.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Firewall (avgfws) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgfws.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Programmer\Java\jre7\bin\jqs.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Programmer\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @C:\Programmer\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TeamViewer 8 (TeamViewer8) - TeamViewer GmbH - C:\Programmer\TeamViewer\Version8\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 7571 bytes
Avatar billede syvon Nybegynder
17. marts 2013 - 23:30 #1
måske det ville være bedre at oprette dit spm det rigtige sted.

Eksperten - Generelt
http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Generelt/

og ikke her da denne kategori kun er beregnet for fejl på selve experten
18. marts 2013 - 08:54 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede spinner0402 Nybegynder
18. marts 2013 - 10:04 #3
Jeg siger mange tak.

Det var svært med kategorien, så jeg søgte på Hijackthis og så andre indlæg var i denne kategori:-)
Avatar billede spinner0402 Nybegynder
18. marts 2013 - 10:05 #4
Lukket