Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
17. marts 2013 - 16:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Leder efter bærbar/laptop til 6300 kr. budget.

Jeg leder efter en bærbar computer og har et budget på allerhøjest 6300 kr. Den er primært til spil brug, og skal derfor have et rimeligt grafikkort, skærmen skal helst være omkring 15" og den skal ikke veje alt for meget, da jeg har brug for at kunne transportere den frem og tilbage.

Vær søde at overholde budgettet, da jeg ikke kan gå højere - og hvis det ikke er muligt, så hjælp mig med at finde det bedste til prisen. (Eller eventuelt et tilbud)

Tak på forhånd - Tobias.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2013 - 16:36 #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 16:38 #2
De 300 kroner gør ingen forskel.

Inden for budget kommer du forsat ikke over GT 650m.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=708000010&gruppe=pcnotevision

I 15 tommer kan jeg godt "opgradere" GT 635 kortet i #1 til et GT 640.
http://www.edbpriser.dk/baerbar/acer-aspire-v3-571g-736b6g75maii-id-7044051.aspx

PS. Husk at lukke din gamle tråd.  :-)
http://www.eksperten.dk/spm/978362
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
17. marts 2013 - 16:57 #3
Okay, hvor mange penge skal jeg lægge oven i for at få et nogenlunde grafikkort?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 16:57 #4
Du kan måske håbe der dukker et konfirmationstilbud op med et GT 645.
Du er meget tæt på at være der, så der skal ikke opstå ret meget priskrig.
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-z500-5931-id-7079754.aspx
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
17. marts 2013 - 17:02 #5
Jeg tror godt at jeg kan spare flere penge sammen, prøv at link den billigste, men mest fornuftige "gaming" bærbar.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 17:03 #6
Den billigste jeg vil anbefale til primært spil er den med 2 stk. GT 650 (matcher ca. et GTX 670mx)

Det er godt 1000 kr. mere, men se her en forskel i spil...

GeForce GT 640     Scorer 1,294
GeForce GTX 670MX  Scorer 2,052

2 stk. GT 650 i SLI vil slå GTX 670mx i nogen spil og tabe i nogen spil.

De sidste penge er rigtig godt givet ud.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 17:04 #7
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
17. marts 2013 - 17:05 #8
Godt tak for hjælpen, skriv lige hurtigt et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 17:19 #9
Nej for jeg fejl linkede desværre.

Den var kun med et GT 650, den med SLI koster mere...
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-y500-9541-id-7172965.aspx

Det sender os tilbage til GTX 660m hvor du til gengæld får SSD med.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704500020&gruppe=visionnotebook
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 17:20 #10
Skulle ikke være et svar, se bort fra det.
(jeg skriver nej, men glemmer at flytte prikken igen)
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
17. marts 2013 - 17:24 #11
Begge af de to ender ud i nogenlunde den samme pris, fordi ved GTX 660m skal man også købe windows. Bør jeg få GT 650 SLI så?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 17:35 #12
Absolut.
2 stk GT 650 i SLI er en del stærkere end et stk. GT 660m.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
17. marts 2013 - 17:48 #13
Udmærket, der er dog en hel del fordomme omkring indie-mærker, som har en mangel på support. Og hvad med nedkøling? Man kan vel have det bedste grafikkort på markedet, men stadig have problemer pga. overophedning. Er det ikke noget jeg skal tage højde for?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 18:43 #14
Tager jeg ikke fejl er Lenovo kinesiskbasere og har faktisk et ganske godt ry.

Lenovo Group Limited er en kinesiskbaseret multinational elektronikvirksomhed, der har operationelt hovedsæde i Morrisville, North Carolina (UAS), men er registeret i Hong Kong, hvor virksomheden tillige er børsnoteret.

Man kan altid få varmeproblemer, men det bør producenten ha taget højde for når det er standardinstalleret, det er noget andet når man selv tilføjer et ekstra kort.