Avatar billede escape4ever Novice
17. marts 2013 - 09:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

facebook virus, i just got faecbook black

hej

er kommet til at gå ind på et link fra facebook hvorefter min væg er blevet spammet med post om i just got faecebook black.

det ligner en alm spam virus men er der nogle der ved hvad den enlig indeholder?

malwarebytes og superantispyware kan ikke finde noget og
hijackthis viser ikke noget der kunne være virus ud fra logen.
Avatar billede escape4ever Novice
17. marts 2013 - 09:01 #1
OS: 7
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 09:21 #2
Ingen personlig erfaring, så du får kun et citat.

"If users have mistakenly clicked on links or accepted invitations as part of this scam, they should remove all offending messages, photos and 'likes' from their account, check that they've not authorised a rogue app to access their account - from where it could steal information or post without asking permission - revoke any rogue app's publishing rights, and report it as spam to Facebook."
http://www.hitekmagazine.com/hitekmag/index.php?option=com_content&view=article&id=2458:facebook-black-makes-social-networkers-see-red&catid=41:internet-news&Itemid=59

http://nakedsecurity.sophos.com/2012/11/14/facebook-black-scam/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2013 - 10:05 #4
Har ingen erfaring med brugen af Facebook, men fandt denne side:
http://www.youtube.com/watch?v=XiQmksc1vbU
Er dette dit problem?
17. marts 2013 - 12:40 #5
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 15:26 #6
"malwarebytes og superantispyware kan ikke finde noget og
hijackthis viser ikke noget der kunne være virus ud fra logen.
"

Det er nok fordi at problemet ligger på Facebook, prøv og kik under app, om der er installeret app du ikke selv har installeret.

http://i.imgur.com/GQxVvY1.png
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 15:42 #7
#4 jeg tror problemet er noget andet ;-)

@escape4ever, prøv også at kikke efter udvidelser i din/e browser, om der skulle være installeret tilføjelser du ikke selv har installeret.

http://www.raymond.cc/blog/adwcleaner-search-and-delete-adware-pup-toolbar-and-homepage-hijacker/
17. marts 2013 - 16:24 #8
Avatar billede AsserHJ Nybegynder
17. marts 2013 - 22:59 #9
Avatar billede per_moll Nybegynder
18. marts 2013 - 00:05 #10
Avatar billede escape4ever Novice
05. april 2013 - 08:41 #11
alle linkene fortalte det samme at det er en spam virus men fandt ud af det med at det var en udvidelse i chrome og en app på facebook der skulle væk.

har ikke oplevet noget siden

ved sku ikke lige hvem der skal have pointene
peter skal ihvertfald have
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 15:34 #12
svar