Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
16. marts 2013 - 21:38 Der er 6 kommentarer

win 7: Systemdiskenhed på disken er beskadiget

Hej!

Jeg har en acer aspire desktop pc som på pludselig opfører sig meget mærkeligt. Efter at have brugt min pc og tændt den igen 2 timer efter ikke kunnet bruge den. Min startskærm er sort hvor jeg har følgende valgmuligheder;

Windows reparation (anbefales)

Start windows normalt

- Når jeg vælger reparation giver den mig denne diagnose:          Systemdiskenhed på disken er beskadiget

- Når jeg trykker start windows normalt, bliver pcen ved med at genstarte og gendanne samme skærm.

- Jeg har forsøgt at formatere den men får følgende fejl når jeg er nået det sidste step i formateringen: ''Gendannelsesfejl fejlkode=23''

- På nettet kan jeg se at fejlkode 23 opstår hvis man fx bruger en beskadiget cd/dvd til formateringen. Men jeg har intet i mit diskdrev.

Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig. Virkelig træls jeg ikke engang kan formatere min pc.

Tak på forhånd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 07:41 #1
Pil disken ud, sæt den til en stationær pc som slave-drev (ikke C-drev).

Hent og kør: Hard Disk Sentinel Professional Portable v4.30 (ZIP)
http://www.hdsentinel.com/download.php

Det fortæller os med lidt held noget om din HDD.
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
17. marts 2013 - 08:22 #2
Jeg er desværre ikke så dygtig til disse ting så tror nødigt jeg vil begynde at pille ved noget jeg ikke har viden omkring..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 11:20 #3
Vi har brug for at vide om din HDD er permanent skadet.
Bed evt. en ven hjælpe dig med #1
Avatar billede jm123 Nybegynder
19. marts 2013 - 18:47 #4
Hej
Jeg går ud fra at der ikke er mere garati på din PC, når nu du opretter et spørgmål her på sitet?

Men du kan sikkert få lavet en gratis vurdering hos den nærmeste computer/EDB butik. Dermed giver de dig også en pris på hvad det koster, og alt efter om du selv vil installere dit styresystem igen på en eventuel ny harddisk. En ny almindelig harddisk koster fra 400-700kr ca.
Lyder til at du selv har forsøgt dig med en formatering, og du har ikke mere data. Så kan du forsøge med Low formatering og en test af haddisken som NielsErikk skriver. Men hjælper ikke i længden.
Der findes et hav af programmer til at teste med, men mit bedste bud er altså at tage pc'en til en Prof.
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
19. marts 2013 - 20:39 #5
Tak for hjælpen til jer begge.
Ja jeg har ikke mere garanti på pcen. Jeg havde lavet en backup / recovery cd da jeg fik computeren. Den prøvede jeg at bruge igår, men den ville simpelthen ikke gøre noget som helst ..

Jeg følger derfor din anbefaling om at tage pc´en til en prof person der kan fixe den :)
Avatar billede jm123 Nybegynder
19. marts 2013 - 22:01 #6
Så har jeg også givet svaret :)

Personlig er jeg ikke til de dersens Recovery ting, så helere reinstallere med en ren Windows og selv bestemme hvilke programmer der ud over skal på.