Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 16:17 Der er 1 kommentar

min minecraft server virker ikke jeg kan kun joine help me

hej jeg har tdc jeg har lavet en port og men den virker ikke jeg har været på hjemmesiden what is my ip og givet ipen til mine venner men den er lukket for dem men ikke mig hvad skal jeg gøre hilsen malteis10a
Avatar billede Scavy Nybegynder
12. marts 2013 - 17:56 #1
Du skal sørge for at den rigtige port er forwarded i routeren, og at den er forwarded til den rigtige interne IP på din computer.

Standard porten for Minecraft er: 25565

Et normalt eksempel vil være at hvis din computer har IP'en 192.168.1.10 som intern/lokal IP så skal du forward port 25565 til 192.168.1.10.

En ting mere du skal være sikker på er at det ikke er en eventuel firewall på din egen PC der blokere for udefrakommende trafik. F.eks. hvis du har Windows Firewall slået til eller kører med Norton Internet Security.

I langt de fleste tilfælde vil det være én af ovenstående ting der er skyld i det.