Avatar billede madscramerthomsen Nybegynder
12. marts 2013 - 10:01 Der er 1 løsning

Site-To-Site VPN og IPsec VPN klient

Hej,

Jeg har i sidste uge købt en Zyxel USG300.

Jeg har fået et Site-To-Site VPN op at køre med vores andet miljø.
Når jeg sidder på lokationen virker det fint - jeg kan pinge og tilgå samtlige sites i det andet miljø.

Når jeg tilgår vores USG300 via SSL VPN - kan jeg fint pinge både fjernlokationen og kontorlokationen.

Når jeg tilgår vores USG300 via IPsec VPN - kan jeg KUN pinge vores kontor lokation - og ikke vores fjernlokation.
Jeg er meget interesseret i at få adgang mellem vores miljøer i vores IPsec VPN også, da det ikke er alle som vil skulle køre SSL VPN.

Når jeg tilslutter med IPsec VPN får jeg en 10.10.10.10 adresse.
Når jeg tilslutter med SSL VPN får jeg en 172.24.12.X adresse.

Jeg forsøger at pinge et fjernnetværk med adresserne 192.168.2.X.

Hvis der skal bruges yderligere informationer, så er i velkomne til at spørge.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede madscramerthomsen Nybegynder
09. september 2013 - 08:56 #1
Ingen har kunnet komme med løsning - spørgsmålet lukkes.