Avatar billede hattenal Nybegynder
11. marts 2013 - 09:15 Der er 13 kommentarer

hjææææælp til exploere.exe

min dell insperion mini 10 uden disk drev vil ikke starte windows op pga den skriver iertutil.dll mangler og skal forsøges indlæst i gen med cd .......men der var intet med til den da jeg købte den....hvad kan jeg gøre !!!og hvad betyder det iertutil.dll
11. marts 2013 - 09:24 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Fejlsikker tilstand - SYSTEMGENDANNELSE til før problemet ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. marts 2013 - 09:27 #2
Evt fejlsikker tilstand med kommandopromt og derefter systemgendannelse.

Skriv: rstrui.exe

Det vil starte "Systemgendannelsen", vælg en dato tilbage hvor den kørte ok.
Avatar billede hattenal Nybegynder
11. marts 2013 - 09:44 #3
hej er windows xp
Avatar billede hattenal Nybegynder
11. marts 2013 - 09:50 #4
det vil den heller ikke .....den skriver blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,et program eller batchfil
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. marts 2013 - 12:13 #5
Det er længe siden jeg brugte DOS (som de fleste andre), så jeg er efterhånden en smule rusten, jeg kan ikke huske om følgende kan gøres på en linie, men nu prøver vi den slaviske vej.
rstrui.exe ligger en mappe længere inde når vi taler XP.

Fejlsikker tilstand med kommandopromt, jeg formoder du ender i C:\windows\system32.
Skriv følgende:
CD restore
rstrui.exe

PS. i C:\windows\system32\restore bør du kunne se filen rstrui.exe
Kommandoen dir/p vil lade dig se filerne i "blokke" (tryk på en tast).

CD MAPPENAVN rykker dig en mappe frem.
CD.. rykker dig en mappe baglæns.
Avatar billede hattenal Nybegynder
11. marts 2013 - 13:18 #6
det vil den heller ikke fordi det der iertutil.dll mangler
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. marts 2013 - 14:35 #7
Svar er kun til når du vil belønne folk der hjælper dig.
Du beder dem lægge et svar som du derefter tildeler point og acceptere (det lukker spørgsmålet).

Eneste tidspunkt du selv skal bruge svar, er hvis du vil lukke lukke spørgsmålet ved at acceptere dit eget svar.
(du opgiver/finder selv løsningen/vil ikke belønne andre for indsats)

Skriver du bare til folk, så bruges kommentar. :-)

Hvad jeg skriver nu er absolut nødløsning (sidste chance inden format), det skal du gemme til ingen kommer med ideer (måske andre byder ind med mulige løsninger)...

Du kan prøve at kopiere filen ind på plads fra en anden pc der kører samme styresystem, i yderste nød kan filen downloades via nettet.
Dette anbefales normalt ikke, så lad nu vær straks at gøre det, vær tålmodig og håb på andre bedre bud.
Avatar billede hattenal Nybegynder
11. marts 2013 - 17:01 #8
hmmmm den vil ikke en dyt .....den ber om iertutil.dll hele tiden lige meget hvad jeg prøver
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2013 - 17:39 #9
Har ikke selv haft dette problem på min Xp, men har fundet denne tråd, hvor problemet beskrives:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-system/system-has-failed-because-iertutildll-was-not/6dd913ba-cc0f-4828-a55a-477771d25b66

Et stykke nede i tråden beskrives hvordan man kan fjerne interne Explorer 8, og den kommando havde jeg da afprøvet i fejlsikret med Kommandoprompt.
Kommandoen er: %windir%\ie8\spuninst\spuninst.exe
som man indsætter lige efter at prompten er færdig.
Hvis IE8 bliver afinstalleret, så prøv at genstarte pc og se om den så vil starte.
Pc bør gå tilbage til IE7 ved denne operation.
Men som sagt har jeg ikke selv prøvet, så det er et gæt.
Kan også være at det er det andet længere indlæg der kunne være løsningen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. marts 2013 - 05:58 #10
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet, da du ikke reagere på hvordan svar anvendes korrekt, samt dit sidste spørgsmål heller ikke blev lukket korrekt.

Held og lykke med en løsning.  :-)
Avatar billede hattenal Nybegynder
12. marts 2013 - 09:02 #11
hej erik hvordan giver jeg point kan ikke lige se det.....
Avatar billede jm123 Nybegynder
19. marts 2013 - 19:18 #13
Hej
På en eller anden måde kunne du måske låne en USB CD/DVD drev og starte op Windows installation og kører reperation af Windows Boot, mener en Windows 7/Vista DVD er rimelig intellingent på det område. Måske andre her inde vil udybe det for dig.
Der kan på måde og installeres et system ved siden af det gamle, samt dine filer på pc'en igen vil tilgænglig, dog dit gamle system og programmer vil ikke kunne startes op med igen.

Har du mulighed for at lave en Bootbar USB pen med Windows på ville det også være smart. Der finder forklaring på nettet, men kræver samtidig en anden pc til dette.
Har du ikke mulig for alt dette, så må du gå til en specialist/computer forhandler og få sagen vuderet.