Avatar billede BakhudBak Nybegynder
09. marts 2013 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Regne tid ud fra x variabel

Hejsa
Jeg har brug for at kunne udregne en tid med en X variabel der kan variere. Eks. har jeg en tid 12:30 og i dette tilfælde er X=60 så skal den trække en time fra. Men X kan som sagt variere. Og det kan også kun være 45min der skal trækkes fra. eller mere end 1 time.
Syntes jeg har prøvet alt og derfor prøver jeg lykken her.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2013 - 15:01 #1
DateTime og AddMinutes ?
Avatar billede MemmeR Nybegynder
10. marts 2013 - 20:48 #2
Hvis du har en DateTime kan du som arne er inde på bruge AddMinutes.

Det der dog kan være lidt forvirrende er, at du skal bruge AddMinutes(-60) for at trække en time fra.

Du skal altså ikke bruge en funktion der kunne have hedder RemoveMinutes.

For at oprette en ny DateTime kan du bruge dette link:
http://www.dotnetperls.com/datetime
Avatar billede BakhudBak Nybegynder
11. marts 2013 - 01:45 #3
Jep fandt ud af det med Datetime og Addminutes så Arne smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2013 - 01:52 #4
svar