Avatar billede udde Nybegynder
09. marts 2013 - 14:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

xp netværk

jeg har tilsluttet en harddisk til min ruter (netgear)men jeg kan ikke se den på min pc med xp .Hvor findes den.
den er let at finde på trådløs pc med win.7
Avatar billede bwinkel Nybegynder
09. marts 2013 - 14:40 #1
Tjek om din PC med XP er i samme workgroup.
Avatar billede udde Nybegynder
09. marts 2013 - 16:10 #2
skal det forståes således at med win7 finder den automatisk netværket med ruter uden at være i noget workgroup, men med xp skal der oprettes en workgroup??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 16:33 #3
I Win 7 hedder dit netværk "workgroup" automatisk.
I Xp hedder det "mshome", og derved kan de to netværk ikke se hinanden. Så Xp netværket skal omdøbes.
Det gør du ved at højreklikke på Denne computer og vælge egenskaber.Tryk på computernavn og vælg skift.
Skriv workgroup i stedet for mshoms.
Avatar billede udde Nybegynder
09. marts 2013 - 16:51 #4
ok men problemet er at jeg ikke kan se min harddisk fra den stationer med xp, men let kan se den med den wireless pc med win7

win7 viser netværket  pc-ruter-internet
xp viser blot forbindelsen og der kan jeg ikke se den externe hd som er tilsluttet routern
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. marts 2013 - 17:21 #5
nogle eksterne netdiske skal have et lille program lagt ind, dette var tilfældet med min Iomega
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 17:24 #6
Er den synlig i enhedshåndteringen, med en gul anmærkning?
Avatar billede udde Nybegynder
10. marts 2013 - 09:02 #7
Den er ikke at finde i enhedshåndteringen og den finder den ikke ved søgning
den er jo heller ikke tilsluttet pc´n med xp den er jo tilsluttet routern
Avatar billede udde Nybegynder
10. marts 2013 - 09:05 #8
efter lidt søgen kunne den finde hd under netværk ,hvorfor eller hvordan vides ikke men nu virker det sp tak.
Avatar billede udde Nybegynder
10. marts 2013 - 09:06 #9
tak tak
Avatar billede udde Nybegynder
10. marts 2013 - 09:08 #10
hvordan giver jeg 220661 point
Avatar billede bwinkel Nybegynder
10. marts 2013 - 09:08 #11
Hvilken router er det du har?

I min linksys router er der også mulighed for at angive arbejdsgruppe navnet under storage options.
Din XP maskine vil jo stadig kunne se nettet, men en delt disk vil jeg mene XP kun ser i samme arbejdsgruppe.
Avatar billede udde Nybegynder
10. marts 2013 - 09:27 #12
problemet er løst , hvad der var galt vides ikke for uden vidre ændringer fandt den netværket med hd´n så det spiller nu TAK for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 09:28 #13
Springer over på point.
Så hvis der ikke er andre du vil give point, bruger du et af de svar du selv har lagt.