Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. marts 2013 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DNS forwarders fail to edit

Jeg har domain controller på en server 2012, jeg havde tidligere også en domain controller på server 2003, den døde helt.

Nu prøver jeg så at ændre forwarders i DNS'en. Når jeg skriver ip'en ind og apply, så får jeg en fejl om at ip adressen ikke af valid. IP adressen er ip'en på en kørende PDC og den bliver resolved når jeg skriver den ind.

Hvordan kommer jeg ud over det?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. marts 2013 - 12:31 #1
Nu har jeg tilføjet TDC's 2 dns servere og det var der ikke nogen problemer med. Men burde jeg ikke kunne bruge mine egne dns servere?
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
09. marts 2013 - 13:48 #2
Hvorfor spekulere over noget som ikke mere er et problem...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. marts 2013 - 15:34 #3
Kan du uddybe det?
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
09. marts 2013 - 21:01 #4
1.>>Nu har jeg tilføjet TDC's 2 dns servere og det var der ikke nogen problemer med.<<

Problem åbenbart løst.

2.>> Men burde jeg ikke kunne bruge mine egne dns servere? <<

Spekulerer i et problem der er ligegyldigt eftersom  det jo er løst.

Hvis man vil kan jo blive ved fra nu af og til jule aften hvis man bliver med at sige "burde den ikke kunne dit og dat"

Hvis du stadig har et problem ville det jo være mere praktisk at sige at det stadig ikke er godt nok fordi du ikke kan bruge dine egne servere.

Hvis du ikke syntes at tdc's dns servere er gode nok er der her en liste med forskellige dns servere og hvor Google's kan anbefales på hastighed og pålidelighed.
http://www.eksperten.dk/guide/1554
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. marts 2013 - 21:21 #5
Nu spørger jeg fordi jeg er i tvivl.

Min gamle DC's ip adresse stod som forwarder indtil jeg skrev TDC's ind. Jeg mente så bare at det skulle være min nye PDC så skulle stå der.

Beklager jeg ikke er lige så skarp som dig.
Svar så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
10. marts 2013 - 09:52 #6
Nu er det således at visse internet udbyderes dns servere simpelthen er noget makværk der går ned hver andet øjeblik er langsomt mao dybt utilfredsstillende og ustabilt og derfor er det jo rart at man kan skifte og bruge nogle af de dns servere som du kan se angivet på den liste jeg sendte dig.

Ja dit grej er nok ret ligeglad med hvilken dns server du bruger men at det ikke virkede eller så godt skyldtes jo uden tvivl ovenstående.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
10. marts 2013 - 16:09 #7
Mine IPS dns servere har vel intet med mit lan og gøre.