Avatar billede kamba Nybegynder
09. marts 2013 - 01:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med at tilknytte drev i Synology

Til start må jeg sige at jeg ikke er særligt skrap til noget af det her, nærmest grøn!

Jeg har et frusterende problem og jeg kan simpelthen ikke finde ud af løsningen.

Min synology NAS vil jeg gerne have en delt mappe vist som et lokalt drev på computeren. Jeg følger guiden og gør ind i Synology assistant og trykker "Tilknyt drev", men den siger "Godkendelse mislykkedes. Fejlkode: 67"

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor og hvordan??
Kan nogle hjælpe, så bliver jeg mere end lykkelig
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
09. marts 2013 - 06:29 #1
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
09. marts 2013 - 06:33 #2
Error 67

Error 67, where The network name cannot be found is where the name of the path is incorrect or cannot be found. Please verify that...
The DNS Name Resolution is operating correctly
That there are no other devices on the network which are using the same DNS name
Please attempt to map the drive using the IP address of the Synology system

http://forum.synology.com/wiki/index.php/Tips_and_common_error_messages_for_Windows_when_mapping_a_network_drive
Avatar billede kamba Nybegynder
09. marts 2013 - 18:17 #3
Tak. Det hjalp ikke rigtigt noget af det, men jeg faldt over et tilfældig artikel, som nævnte NAS firewall'en som en mulig årsag. Og det var den som drillede! Nu er den slået fra og jeg kan dele mapper, tilknytte drev mm.
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
09. marts 2013 - 21:08 #4
Hvis du har problemer med det engelske kan du jo bruge denne translator der oversætter ok men ikke fuldendt eftersom der er mange danske ord den ikke forstår.
http://translate.google.com

Men om ikke andet er det jo rart at du ikke har et problem mere men kan hygge dig med alt muligt andet :-)