Avatar billede dude Nybegynder
08. marts 2013 - 11:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 rabatgruppe kontra kontospecifik pris

Jeg har et problem med, at C5 umiddelbart ikke kan lade en kontospecifik pris på en given vare "overrule" en pris, som kunden opnår som værende en del af en rabatgruppe. Kan det passe?

Eksempel: Debitornr. 1 er medlem af rabatgruppe Y. I rabatgruppe Y har man en pris på varenr. FX på 1000 kr. (hvilket er under listeprisen). Hvordan kan jeg så lade debitornr. 1 købe varenr. FX til 800 kr., men samtidig forblive i rabatgruppe Y? Hvis der både er en kontospecifik og en rabatgruppe-pris på varenr. FX, så vælger C5 først prisen i rabatgruppen, hvor jeg vil have den til at vælge den kontospecifikke pris først og fremmest. Kan det ikke lade sig gøre?

På forhånd tak.

Mvh. Mick
Avatar billede rew Nybegynder
11. marts 2013 - 08:35 #1
Dit problem opstår sikkert fordi den rabat du har opsat på rabatgruppen er den sidste rabat i listen over rabatter som kunden kan få. Hvis den kunde specifikke rabat skal være den gældende lige meget om der findes andre muligheder, så skal den kunde specifikke rabat stå som den første rabat og så skal du sige nej til at søge videre efter flere rabatter, så stopper den ved den. Ellers så skal den kunde specifikke være den sidste i rækken så det altid er den, den finder sidst.

Håber du forstår det, det er lidt svært at forklare.

Mvh
Rene
Avatar billede dude Nybegynder
11. marts 2013 - 16:58 #2
Tak René. Det er såmænd forståligt nok, men hvordan ændrer jeg rækkefølgen? Det ser ud til, at rabatlisten for den pågældende debitor er sorteret efter varenr. og så har jeg vel ikke selv nogen indflydelse på rækkefølgen. Eller hvad?
Avatar billede rew Nybegynder
11. marts 2013 - 17:43 #3
Det er ikke sådan at den du gerne vil bruge enten kommer først eller sidst ?

Ellers kræver det lidt programmering i din C5 hvis man skal ændre på hvordan C5 sorterer det den søger efter.

Mvh
Rene
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
15. marts 2013 - 08:12 #4
Hej Mick,

Har du prøvet at benytte de 2 S'er du kan sætte flueben i ud for rabatopsætningen?

Det første S angiver om der skal søges videre eller om den skal stoppe ved den rabat den finder. Det vil sige at hvis den første rabat den støder på er en specifik pris på en given kunden og der ikke er flueben i det første S, så vil den bruge den rabat og ikke søge videre.

Det andet S angiver om der skal søges videre inden for samme rabat kombination, det vil sige at hvis du har angivet rabatten til at være for en specfik kunde på en specifik varegruppe, så vil den lede videre inden for den kombination.

Hvis du får brug for hjælp giver jeg gerne et kig med online.

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen
www.globacon.dk
Avatar billede dude Nybegynder
22. april 2013 - 09:09 #5
Tak GlobaCon. Det virker præcis efter hensigten :o)