Avatar billede Arnkiel Nybegynder
07. marts 2013 - 09:08 Der er 11 kommentarer

HJÆLP!!! Java virker ikke

Hej.

Jeg sidder i et problem. Jeg har indstalleret java på computeren og førhen virkede det uden problemer men efter den blev opdateret til Version 7 Update 17 virker det ikke mere. Går jeg ind på en site hvor der bruges java så siger den at jeg skal andstillere plug-in og efter det er gjort -Igen- så kommer den frem med at installere Plug-in -igen-. Jeg har prøvet i firefox, IE og Chrome (min standard)det virker ikke på nogen af dem. Jeg bruger Windows 7. Jeg har prøvet at afindstallere og indstallere igen men det hjalp ikke, læst flere hundrede debatter og forums, kan ikke finde en løsning.

Sidder der nogen der ude der kan hjælpe mig med dette?

Med Venlig Hilsen
Arnkiel
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 09:46 #1
Du kunne prøve at gå tilbage til et system-gendannelsespunkt hvor din Java virkede.
Test den forsat virker.
Afinstaller Java.
Reboot.
Install ny Java.
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
07. marts 2013 - 10:14 #2
Beskrivelse til gendannelse? Kan jeg ikke finde ud af til windows 7.
07. marts 2013 - 10:17 #3
Klik på [Start]
i BOXEN nederst skriv

Systemgendannelse

og programmet dukker på - følg menuen der...

Vil IKKE ændre på dine EGEN DATA ...
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2013 - 10:48 #4
Hvad køre du med af Antivirus / firewall ?

Nogle system "stopper" for updaterineger af java, så prøv at deaktiver dit AV/Firewall sys.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 10:52 #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 10:56 #6
Jeg har prøvet at afindstallere og indstallere igen men det hjalp ikke

#4 jeg er enig, men han har jo ikke kun opdateret, han har downloadet og installeret.
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
07. marts 2013 - 12:09 #7
Præv dette og fjern Java
Revo Uninstaller Freeware
Scanning for leftovers after the standard uninstall YES 8 Additional cleaning tools included YES Free Professional Technical Support Yes:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Og når du har gjort det kan du bruge dette gamle program:
Regseeker.
http://www.hoverdesk.net
Og klikke på "Find in registry" og sætte x i "Search files" og skrive "Java" efter søgning "Sun" efter søgning "Oracle" Og efter hver enkelt søgning højre klikkes der på det man finder og man vil se hvor er feks java og klik på "Open Parent Directory" og mappen hvor det man fandt ligger vil åbne sig.
Og så er det så bare at slette alt der hedder sun,java,oracle efterhånden som man har fundet det.
Og det samme kan man gøre med registry hvilket jeg kun vil anbefale for dem der har forstand på det og ved hvad de laver eftersom hele Pc'n kan gå død ved at pille ved noget forkert.

Men man kan også gå den tunge vej og kikke alle steder overhovedet om der er noget der hedder java,sun,oracle og slette alt og så installere java påny.

I det hele taget er det en god ide og noget alle burde nemlig at fjerne ALT af gamle programmer når der kommer en opdatering (Lige bortset fra widndows opdateringer)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2013 - 18:10 #8
Jeg har brugt Revo Uninstaller free mange gange til at fjerne programmer helt. Og Java har jeg anbefalet programmet til flere gange hvor det er lykkedes spørgeren at komme videre.
Så jeg er enig med #7.
Regseeker kender jeg dog ikke, men jeg tror jeg vil hente den og se hvad den kan.
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
08. marts 2013 - 06:26 #9
Ja revo er udmærket men det fjerner ikke altid alt så et efter check at alt  såsom gl mapper med rester af det afinstallerede program bliver fjernet.
Og en tur i regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft for lige at fjerne den gamle reg nøgle.
Eller bruge regseeker til at finde "javasoft"
Avatar billede sputnick74 Nybegynder
26. april 2013 - 15:19 #10
hej jeg har selv haft problemer med java på min bærbar godtnok med win 8 men løsningen på mit problem blev løst ved at installere både java 32 bit samt 64bit og det virker nu men om det er samme problem i win7 ved jeg så ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 15:51 #11
At have en pc hvor java ikke fungerer er næsten lige så slemt som nettet generelt ikke virker.
Jeg fatter ikke at spørger kan være så fraværede her???