Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. marts 2013 - 19:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mister forbindelse til internet.

Jeg har et problem med mit trådløse internet.
Jeg mister min forbindelse mange gange om dagen, og det eneste der hjælper er at nulstille mit netkort.
Men tænker der måske er en en løsning, som kan få bugt med problemet.

Min internet udbyder er Yousee, men det er ikke routeren der er problemer med, for min kæreste har ingen problemer med internettet på hendes mac.

Min bærbar er en Asus n53s.

Håber virkelig nogle kan hjælpe.

Mvh Martin
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. marts 2013 - 19:52 #1
Hej. Jeg ville se om driveren til netkortet kan opdateres. Og så kan man forsøge at gi pc'en en fast ip adresse og se om det hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 20:14 #2
tjek også af at Windows ikke må slukke for strømmen til netkortet for at spare strøm.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. marts 2013 - 21:18 #3
#1 - driveren til netkortet er fuld opdateret.
Jeg bruger forresten open DNS, kan det have noget med dette at gøre?

#2 - Har du en guide som viser hvordan jeg tjekker det?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 21:23 #4
Du skal ind i enhedshåndteringen og finde dit netkort, som du højreklikker på og vælger egenskaber. Her skal der være noget der hedder strømstyring, hvor du kan tjekke om Windows må lukke for enheden.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. marts 2013 - 21:29 #5
#4 - ok der var sat flueben i at computeren måtte slukke for strømmen, den har jeg fjernet. Spændt på at se om det har hjulpet.

Men det burde da ikke være problemet når pc er tilkoblet strøm? eller hva?

Tak for hurtig tilbagemelding.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 21:31 #6
jeg kan ikke sige det 100%, men er det væk må windows i hvertfald ikke lukke for enheden.
Velbekomme.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. marts 2013 - 21:35 #7
Ok bare i orden, jeg giver det lige lidt tid til at se det an.
Du hører lige fra mig når jeg har konstateret om det har hjulpet eller ej.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. marts 2013 - 23:34 #8
Det har desværre ikke hjulpet :(

Som jeg har skrevet længere oppe, kan det have noget at gøre med at jeg bruger open DNS?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 15:46 #9
Hov denne har smuttet i systemet:-(
Det ved jeg desværre ikke.
Kører kun på automatisk hentning af dns og IP her på min pc.
Har du fundet en løsning?
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. marts 2013 - 17:14 #10
Løsningen er fundet, det var det skide AVG, deres firewall blokerede simpelthen for min connection. Jeg har efterhånden haft så mange problemer med deres pro/betalt antivirus program. Så har valgte at skifte til avast gratis udgave, og alt kører som smurt.

Tak fordi du ville hjælpe. :)

Jeg lukker.