Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
04. marts 2013 - 22:07 Der er 11 kommentarer

SOS i Esbjerg

Hej derude,

Jeg kunne godt bruge en super specialist som kunne checke både mit netværk, min pc og min mobiltelefon for sikkerhed, overvågning mv.......

Bor der en verdensmester på Iphone, netværk og pc i Esbjerg. En virkelig hardcore....

Mvh. Friggo
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 22:24 #1
Nok et dumt spørgsmål men regner du med nogen overvåger dig?
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
05. marts 2013 - 18:53 #2
Ikke et dumt spørgsmål - helt naturligt. JA - og vil faktisk gerne have vished....... Så alt som kan aktiveres for at få sandheden på bordet er værdsat :-) Intet at frygte....
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 18:59 #3
Altså der er mulighed for nogle programmer kan hjælpe men ellers er en nulstilling af router og mobil og formatering af pc..

Skal vide hvorledes du føler dig overvåget og hvorfor du mener du bliver overvåget?
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
06. marts 2013 - 07:03 #4
Både mobilen IP4 og min PC virker langsomme på samme måde. Der dukker igen og igen trojanske heste op..... har en yderst kreativ IT afdeling..... exchange kører ikke ordentligt.... min mobil finder af og til et netværk som hedder 0-0....... mv.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 08:57 #5
Er formuleringen "af og til" ikke at stramme den?  :-)
Jeg har kun hørt dig omtale Een gang.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 09:08 #6
Hvilken smartphone har du?

Er smartphonen kun langsom på internet eller generelt samt pcen?

Hvis den bruger 3g er det normalt at den bliver unormal da det er tungere..

Har du evt prøvet med en anden router?
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
06. marts 2013 - 18:17 #7
Sorry Erik - En gang.......

Jeg har en Iphone4. Iøvrigt min 4 Iphone på en måned nu. Samme problem med alle sammen. Altså må det jo være noget der skydes ud i min telefon via job-exchance mailen. Det er ikke så meget søgning på nettet. Forbindelsen er stærk og fin. Det er når jeg går ind på forskellige funktioner på både pc eller telefon. Feks. i mine billeder, eller funktionerne i kontrolpanel. Her bliver den langsom. Det er både på min private pc, min job pc og min telefon. Der ligger ikke nogen tunge programmer på noget af det hele. Ingen applikationer på telefonen.... og for at dt ikke skal være løgn, er min Iphone lige blivet nulstiller under mobilforbrug af sig selv her kl. 16.27.....
Min router er fin.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 19:05 #8
#7 den nulstilling jeg snakker om vil rense hele din iphone og ikke kun et bestemt område på den... Det kommer ikke an på hvor mange apps der er installeret men hvordan den er sat op, jeg kan os gøre min iphone 5 ustabil hvis jeg aktiverer alle mulige funktioner hvilket der er mange af ;)

Hvad hvis du bruger enhederne uden 3g og wifi / lan ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 19:46 #9
#7 Det var ikke for at rette dig, men det kan ha betydning under evt. fejlsøgning af dine problemer.
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
07. marts 2013 - 22:32 #10
Jeg har både prøvet at nulstille den og bygge den op igen flere gange. Alt er deaktiveret på den. Der er ingen applikationer..... fik dog renset med arbejds-pc 100% i dag. Min IP4 er linket op til den via exchance... nu virker den hurtigere... forstår ikke at exchance opkoblingen på en eller anden måde kan sløve min terminal.... der er ikke lagt noget software fysisk på min telefon. Gad vide om exchance kan skyde et software ind i telefonen når jeg sætter det op (automatisk), som så sløver telefonen..... kan se vi har noget cisco dual mode i virksomheden.... hmmmmmmm.....
Avatar billede Blueeyez Mester
07. marts 2013 - 22:53 #11
#10 du kan jo sætte mere sikkerhed op i den men hvilket ios version køre den med?

Læs her hvordan den nulstilles husk på alt derpå slettes: http://support.apple.com/kb/HT1414

Dernæst kan du sætte begrænsninger op under - indstillinger - generelt - begrænsninger

Min iphone er næsten helt begrænset men godt råd er at du bør gennemgå alt i indstillinger, der er mange muligheder :)

Udover det så er svar til pointgivning kun ;)