Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
04. marts 2013 - 22:04 Der er 2 kommentarer

U-sikkerhed

Hejsa,

Kan ens arbejdsgiver på nogen måde overvåge og se, læse, høre hvad man bruger sin Iphone til?? Kan arbejdsgiver via mail opkobling skaffe sig adgang til mobilen (Exchance) - altså borset fra arbejdsmails.... tale og sms.
Kan arbejdsgiver via Cisco lytte med eller samle sms op? Eller måske via noget subnet?? LAN eller andet ?

Hilsner,

Friggo
Avatar billede smssupport Nybegynder
06. marts 2013 - 13:31 #1
Hej Friggo,

Det er lidt uklart hvad du mener med dit spørgsmål. Jeg kan svare for SMS delen, fordi den kender jeg til.

Din arbejdsgiver kan ikke få adgang til dine SMS beskeder på din telefon.

Hvis du bruger standard appen til at sende og modtage SMS beskeder (der findes alternative som f.eks. http://txtowl.com/apps) så kan ingen læse disse beskeder. Der er dog et men, hvis din arbejdsgiver har jailbraked telefonen vil han kunne aflæse dine beskeder.

Nogle teleselskaber giver jo mulighed for at se, hvilke numre man har talt og sms'et med - og hvis han har adgang til din telefonregning kan han også se det her.

/Glen
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2013 - 18:10 #2
Ham skal nok havde fysisk kontakt til din mobil og derfra trække data ud. En arbejds telefon er vel til arbejde.

http://www.version2.dk/artikel/din-arbejdsgiver-maa-snage-i-alle-data-paa-firmamobilen-44909