Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
04. marts 2013 - 21:55 Der er 11 kommentarer

Underlig melding..... underlig telefon

Hej med jer,

Jeg kommerkørende i bilen på motorvejen og søger manuelt netværk på min Iphone 4.

Den finder de obligatoriske... tdc, telia, telenor og............ ja så dukker der også et net op der hedder 0-0

Når jeg googler kunne det se ud som om jeg var/er en del af et netværk. At min telefon måske på jobbet hænger sammen med nogle af kollegernes eller er på et domæne..... nogen der kan hjæpe mig?? hvad kan det være, hvad kan jeg undersøge?

Hilsner,

Friggo
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 03:38 #1
hvis du vil vide hvad det er skal du have en netværks pakkesniffer på telefonen, så kan du måske se noget text som angiver hvad det er.

ellers er det nok et privat kriminelt telefonnetværk, de findes.
ellers er det PET/forsvaret noget hemmeligt.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 03:39 #2
mest sandsynligt er at du kørte forbi noget af det danske forsvar som har deres eget system..
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
05. marts 2013 - 07:04 #3
Hejsa,

Det lyder lidt voldsomt..... er det noget du har forstand på?? PET mv. ?

Det stod som 0-0 på telefonen....

Hvor finder jeg dette sniffer til telefonen? Noget jeg sådan uden videre kan hive ned via applikationer?

Mvh. F.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 09:19 #4
du skal have en "packet sniffer".

der findes wireshark som kan det hele, men jeg kender det kun til windows.
jeg bruger ikke apps på min tlf, da der er for meget malware :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 17:15 #5
#3 glem sidwave`s svar, han smider tit "svar" uden at løse noget (som her hvor intet er løst).
Gætværk genkendes hurtigt på "ellers er det nok".  ;-)

Uden at vide præcis hvad du kørte forbi (det kunne for den sags skyld være TDC som testede), så er jeg ret sikker på du ikke personligt skal frygte aflytning mv. (i henhold til linien i dine andre spørgsmål).
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
05. marts 2013 - 18:49 #6
Hej NE,
Takker..... jeg kunne bare læse om lukkede private netværk og med den it afdeling vi har på jobbet, kan intet desværre udelukkes. Min mail kører enormt sløvt og det gør telefonen også. Begge dele ligesom "lacker" når jeg bruger dem. Ved ikke om det er exchance opkoplingen der skaber det eller der er noget overvågning på.... selvom det nu ikke burde være nødvendit :-)

F
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 23:04 #7
haha.  jeg ved nok til at vide hvad der foregår.
og når programmer med variabler og rutiner hedder tin gsom poul, og qq1 qq2, og repeat, og netværk hedder ubeskrivelige ting, kort sagt når noget somhelst med it ikke har et beskrivende navn, så er der tale om 2 ting: slamkoder/sjusker, kan ikke dokumentere og holde styr på noget, og beskrive noget, laver bare programmer, netværk og ting.  men glem det.

der vil altid være "eller også", tag for eksempel en pc der fryser, eller er gået i sort og det der.    Du skal altid starte med strømforsyningen, ellers roder du rundt og tror alt muligt.  så der vil altid være "eller også", og ja, så ku jeg da godt skrive "dernæst", trin for trin og skøre det ud i pap.    skulle man så besvare alt den slags med en komplet faglig håndværker fremgang ?      det forstår de jo ikke dem som spørger, og det er derfor jeg er expert, for jeg er expert.    så glem det der.    har lavet det her i 30 år :)

tag den forfra: du har noget intetsigende "0-0", og dermed kan det være hvadsomhelst, og ja det kan da også være noget 4G LTE test, det er den eneste test jeg kan forestille mig at man lige nu og her ville udføre.

og sådan kan vi blive ved.

jeg har givet ham et svar der kan bruges, og det er at han finder aldrig ud af det, uden at bruge en packet sniffer, så jeg har svaret på det, det er det eneste fornuftige svar.

:)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 23:10 #8
og dernæst kommer han nok ikke videre da jeg kan regne ud han ikke kan læse packet.. :)  ellers havde han gjort det selv og ville ikke spørge om sådan noget.

jeg prøver jo at hjælpe til selvhjælp det er jo det vi gør herinde.

og for at hamre sømmet i bund, kan han ringe til alle og spørge om det er deres net eller hvad det er for noget..  tror du selv TDC har styr på hvad de har ?    TDC er en af de største klovne i markedet, de roder rundt og har uorden i alt.    det er de kendt for.

så kan der ikke svares mere i den sag. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 23:15 #9
Præcis, alt for mange "Svar" som burde ha været kommentar.
Men nok om den sag i dette spørgsmål.
Avatar billede FriggoSkovgaard Nybegynder
06. marts 2013 - 07:08 #10
Kan jeg antage at det ikke har noget med min egen it afdeling at gøre, eftersom den finder dette netværk på motorvejen 50 km. fra jobbet?? eller kan det være noget der har hængt i telefonen fra jobbet??

Jeg kan google mig frem til mulighed for noget subnetting hvor man kan administrere både devices og pc centralt fra??

Kender I noget til Cisco Dual Mode?? Kan se alle firmaets telefoner er koplet op på noget der hedder sådan....
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 10:50 #11
Ja det kan du godt antage når det kun opstår der (bestemt sted på motorvejen).