Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
04. marts 2013 - 19:48 Der er 1 kommentar

Hjælp til lidt matematik

Hej Eksperter håber i kan hjælpe mig med denne lille opgave jeg er kørt død i.
Jeg har lavet den, men er nu kommet i tvivl, så kom med jeres bud.

Her er et billede af opgaven: http://postimage.org/image/w3ptgr6a3/

Vinklen V er 205,361 grader.

radius er 0.60, og 0.48 i den lille cirkel.

Jeg skal finde cirkelbuen fra A til B, den har en tykkelse på 0.12m hvad er arealet af cirkelbuen?
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
04. marts 2013 - 19:52 #1
Er vinklerne ens i både den store og lille cirkel ?

Så kunne man bare lave cirkeludsnit af den store og minus den med cirkeludsnit af den lille cirkel. Så får man forskellen.