Avatar billede g41384 Nybegynder
04. marts 2013 - 15:35 Der er 1 løsning

Skabelon, som folder ud ved afkrydsning

Hej,

Jeg er ved at lave en skabelon til mine kunder, som de skal udfylde. Der er felter, som indeholder tekst og andre, som indeholder tal. Jeg har låst felterne, så man kan hoppe mellem dem med tabulatoren.

Jeg har et ønske om, at man kan afkrydse et felt og så åbner/folder der nogle underpunkter ud. Disse underpunkter skal være skjulte, hvis der ikke sættes et kryds i feltet.

Jeg arbejder i word, Excel kunne være mulig, hvis der er en løsning der.

Der må ikke bruges VBA eller Macroer i løsningen, da filen skal kunne sendes frem og tilbage kunden og undertegnede.

Jeg ser frem til at høre jeres kreative ideer
Avatar billede g41384 Nybegynder
17. juni 2013 - 08:42 #1
Hej,

Jeg har arbejdet videre med en mulig løsning.

Vi må ikke sende makroer ind og ud af huset, så den løsning, som jeg har fundet er som følger.

Jeg arbejder i Excel og udflyder alle celler, som normalt. Intet er skjult.

Marker fx B&C området. Klik på startside - betinget formatering - ny regel. Jeg vælger "Brug en formel til at bestemme hvilke celler der skal formateres" Jeg skriver en formel fx (antager at rullelisten er i B2 og svaret er A ... =B2="A". Herefter klikker jeg i kassen "formater". Jeg sætter tekstfarve som "hvid", Baggrund som "hvid" og ramme som "hvid".

På denne måde bliver alle felter i område B&C hvide og skjulet og man kan kun se A.

Du gentager processen i B og C.