Avatar billede Nutcase3400 Nybegynder
01. marts 2013 - 18:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WD HD TV Live - problemer med mkv og mp4

Jeg har købt en WD TV HD Live streamer og en Seagate 2TB ekstern harddisk.

Jeg har lagt min film over på harddisken, men den kan ikke genkende mkv-filerne og siger blot at der ikke er noget i det pågældende mappe.
Mp4-filerne kan den godt genkende men når jeg forsøger at afspille den siger at den ikke kan afspille filen.
Den kan ikke genkende video og audio codec og skriver at bitrate er 0.

Boksen er opdateret med nyeste software.

Hvad er der galt??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 19:30 #1
Der er muligvis brugt header compression hos MKV.
Særligt nogen P2P grupper har den uvane.

Det kan også være din firmware, folk har vist oplevet lidt af hvert med de forskellige versioner.
Netop MKV og MP4 er gennemgående problemer (de virker hos nogen).
Alternativ: Prøv diverse ældre firmware.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 19:31 #2
Der er muligvis brugt header compression hos MKV.
Særligt nogen P2P grupper har den uvane.

Det kan også være din firmware, folk har vist oplevet lidt af hvert med de forskellige versioner.
Netop MKV og MP4 er gennemgående problemer (de virker hos nogen).
Avatar billede Nutcase3400 Nybegynder
01. marts 2013 - 19:46 #3
Hvordan ændre jeg firmvare på WD'en??
Er ikke alt for velbevandret i den slags desværre.

Er der ellers andre bokse der kunne være et alternativ for en IT-nød som mig?
Avatar billede skau Nybegynder
01. marts 2013 - 20:44 #4
Hmmm jeg ved ikke om det er et firmware issue - men her er firmware+beskrivelse http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live

WD'en har én fed feature nemlig at den kan streame netflix

Det kan feks apples box også - men den kan kun afspille fra itunes hvorimod WD kan afspille alt fra .ISO over rigtige mkv til mp4 mm

Personligt har jeg dog ikke en WD men en lille asus inkl fjernbetjening med openelec
Avatar billede Nutcase3400 Nybegynder
01. marts 2013 - 20:52 #5
Det lader til at NielsErikK havde ret i det med compression header:
http://www.matroska.org/news/compressed-headers.html

Tak for svaret
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 20:59 #6
Her er et svar til lukning af spørgsmålet.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 21:09 #7
Jeg synes det er fair vi deler point, jeg afventede kommentar fra dig vedrørende om header compression var anvendt , inden vi gik videre den vej.

Firmware update ville jeg gemme til sidst.
(Jeg strøg en sætning i #2)
Avatar billede Nutcase3400 Nybegynder
01. marts 2013 - 22:01 #8
Jeg er helt ny i dette forum så lavede en fejl da jeg ville svare dig Niels. Du får pointene da det var header delen der gav problemerne :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 05:38 #9
Deling havde jeg fundet fair da jeg kun nåede at give dig retningen, men tak for det.

Godt du fik det løst og hjertelig velkommen til E.  :-)