Avatar billede pwingender Nybegynder
01. marts 2013 - 12:25 Der er 5 kommentarer

Ukash virus forsætter i fejsikret tilstand! HJÆLP

Hej

Jeg har læst en masse svar på hvordan man fjerner ukash virus'en, men problemet er når jeg åbner computeren i fejlsikret tilstand, popper virus'en også bare op der. så er total låst. hvad kan jeg gøre ved dette? er det nogen der har prøvet noget lignende.

Det er på Windows XP

Mvh Peter
Avatar billede kbg Nybegynder
01. marts 2013 - 12:57 #1
Har du en alternativ brugerkonto med admin-rettigheder? (I givet fald kan du logge ind i fejlsikret tilstand med den og slette den inficerede profil.)
Avatar billede pwingender Nybegynder
01. marts 2013 - 13:02 #2
Nej har kun den ene bruger som den er inde på
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2013 - 15:10 #3
Prøv at starte pc op i fejlsikret med kommandoprompt.
Og når den er oppe her skriver du rstrui.exe, som vil starte systemgendannelse.
Kan du gendanne til før du fik Ukash, så hent Malwarebytes:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Har du derimod ikke systemgendannelse til at virke prøv dette:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
Husk at der er mellemrum mellem test og /
Kommando ser sådan ud:
net user test /add
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2013 - 21:42 #4
Har du fået løst ptoblemet Peter?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 18:15 #5
Formoder dit problem er løst, men hvordan gjorde du?