Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2013 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til at tjeke ens forbrug også inkl. ens Nas

Hej,
Ved der findes programmer der kan tjekke/ holde øje med ens forbrug.
Men det jeg er ude efter er. Et der kan tjekke ens forbrug inkl. forbruget fra ens Nas server også.
Altså ens hjemmenetværk såsom ip kameraer, computere, tv streaming osv. Inkl. forbruget på en Nas server.

Findes det?
28. februar 2013 - 09:45 #1
Principielt: Under hvilket styresystem ?

(WIN7 har sådan noget indbygget...)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2013 - 10:04 #2
min router (Dovado 4g mobil) optæller alt forbrug til/fra internettet på månedsbasis.
Jeg har ikke testet om den kan optælle på en kablet forbindelse, da jeg ikke har adgang til det.
http://www.dovado.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13&Itemid=20

Men du kan måske også få data fra din net-udbyder - de har tallene.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2013 - 14:22 #3
#1 Win 7 har vel ikke noget indbygget der kan måle hvad jeg streamer for på mine tvér, samt på mine ip kameraer og min Nas server?

Og i forhold til router har jeg lige købt en EA6500, så der skal jeg ikke have en anden.
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1879628.ece

Men kan da tjekke op på om den mulighed findes i denne router.
Avatar billede kimtheman Novice
24. marts 2013 - 19:52 #4
claes lig et svar hvis du vil have point.

Venter og ser når udbyderen får sat forbrugs måling på internettet. Da der så også kommer en måler på deres side.

Tak for hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2013 - 20:04 #5
bare luk selv...
Avatar billede kimtheman Novice
24. marts 2013 - 20:38 #6
Lukker