Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2013 - 08:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

google apps business domæne rigstrering

hej

Vil gerne prøve google apps business og se om det kunne være et alternativ til exchange server. har så oprettet en bruger på den 30 dages prøveperiode de har, og skal så bekræfte mit domæne. Er lidt i tvivl nu for har nogle email på det domæne jeg har nu og hvis jeg så bekræfter domæne osv om det så kommer til at ændre noget ved mit nuværende email system.
fandt dette på deres hjemmeside http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=en&answer=60216

hvor der står "Verifying your domain does not disrupt your current mailflow or affect other existing services."

betyder det så at der ikke vil ske nogle ændringer
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
28. februar 2013 - 11:33 #1
Hej,

Det ændrer intet ved din nuværende opsætning at bekræfte domæneejerskabet.

Først når du ændrer MX-records for dit domæne vil dine mails blive sendt til Google Apps i stedet for. så længe du betaler for din Exchange løsning vil du samtidig kunne tilgå dine e-mails derfra - dog vil nye e-mails ikke lande i din gamle indbakke.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2013 - 17:17 #2
Tror ikke jeg fik forklaret det ordentligt, jeg har ikke  exchange server, har alm pop3 via udbyderen . Men vil der så ikke ske noget, da der ikke er nogen mx-record der bliver ændret
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2013 - 17:18 #3
Og skal Google apps også have mx-record for at modtage emails
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
28. februar 2013 - 17:29 #4
Ja, uanset hvilken løsning du bruger skal du sætte MX-records op før der bliver modtaget e-mails. De nuværende vil så pege på din POP3 udbyders mailserver, og før du modtager mails på Google Apps skal du pege dine MX-records derhen.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2013 - 17:34 #5
Okay nu jeg med, men det tager ca 48 timer før dns er opdateret ik? Vil jeg så ikke kunne modtage emails i den tid?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
28. februar 2013 - 17:38 #6
Ja, du vil modtage mails på din gamle adresse indtil DNS ændringerne slår igennem. Muligvis vil du modtage mails på både den gamle og nye adresse indtil alle DNS servere er opdatareret, det kan tage op til 24 timer.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2013 - 17:41 #7
Okay mange tak for hjælpen :)